Waterworld

Handling: I en framtid där jorden är överfylld med vatten, klamrar sig de flesta fast vid en sägen om ett mytologiskt ställe som kallas "Dryland". Ett barns hemlighet kan avslöja var de allra sista resterna av torrt land på jorden finns, vilket skulle säkra den mänskliga rasens överlevnad.

År: 1995
Regissör: Kevin Reynolds
Originaltitel: Waterworld
Längd: 02:16, 02:56 (Directors Cut)
Ingår i tema: Post-apokalyptisk

Michael Jeter
John Fleck

Copyright Universal Pictures

Arcadia

Bra film. Costner bra som alltid.

viktoria

Faktiskt en av mina favoriter och som jag inte kan glömma. Kevin Kostner är jättebra i denna huvudroll och skönt med en film som det inte finns miljontals i samma kategori.

Jättebra helt enkelt!

//Vic//

Grovt underskattad film som är en av de snyggaste jag sett, och en av de mest underhållande.
Själv filmens stomme måste vara de snygga bilderna och storyn, som jag litar helt på, för man vet ju aldrig, det är inte omöjligt, kanske. Detta är ett spännande äventyr ute till havs som jag fullständigt förälskar mig i.
Dessutom är Kevin Costner bra i sin roll, som kanske är lite larvig, ja, det här med mutanter och så, det tycker jag de borde skippat. Häftig action. Det blir en stark fyra, det enda som hindrar mig från att ge den en femma, är för att den är väldigt larvig ibland, och överdriven.

I grunden mycket bra story, om en kanske inte osannolik framtid, kunde blivit en riktigt stor film om man skippat en del fantasiutsvävningar och överdrivet våldsamma inslag...

Nikita

Denna film har tydligen fått oförtjänt dåligt rykte, jag tycker att den är riktigt bra!
Några fläckar finns dock, t. ex. så tycker jag kanske att slutet lämnade en del övrigt att önska.
Den är stundtals lite våldsam, men det kan man väl kanske stå ut med...

mycket bra film :) härligt med action och roliga stunder. en film helt i min smak

En väldigt underskattad film verkligen. Tycker den är otroligt bra och spännande samt riktigt snygg gjord.

movie-king

svag femma!
skiit bra film
tacka nej till att se den i tre månader?!
gud vad jag underskattade denna underbara film!

Cameron_84

klar 5a!

En mad max i vatten till skillnad från sand vilket ju är mer intressant. Säkert lättare att relatera till denna framtidsvission då det säkert är troligare att vi kommer bli översvämmade än uttorkade.