Falla Vackert

1,4

Handling: Ninni är 16 år och bor med mamma och pappa och två småsyskon i vackert hus. Familjen får ekonomiska problem och tillsammans med asylsökande Ramon planerar familjen att klara sin ekonomi med hjälp av bankrån.

Regissör: Lena Hanno
Originaltitel: Falla Vackert
Leyla Belle Drake
Simon Mezher
Jacob Nordenson
Malena Engstrøm

En lite anorlunda film, man förstår den inte riktigt. Men tycker ändå den är okej...får en 2:a

Hur dålig som helst, jag förstår ärligt talat inte meningen med denna filmen..

Khori

Långtråkig film som tar en löjlig vändning när Ninnis föräldrar beslutar sig för att göra bankrånet som de planerat. Helt segt att Ninni och Ramon utveckar en romans. Förutsägbart på många ställen. Inte speciellt bra skådespeleri och jobbigt när de blandar svenska och engelska.

tinytom

En mycket intetsägande film .Ingen direkt handling och killen som spelar Cuban är otroligt dålig som skådis.Nä.Bevare mig väl för denna smörja.Svag tvåa.

amanda7

jag vet inte riktigt vad regissören vill ha ut med den här filmen, för i mina ögon så är den faktsikt rätt så värdelös och saknar all sorts meing. blev inte särskilt imponerad på skådespelarinsatserna, men det är nog inte många skådespelare som kan få det här absurda manuset att funka. nej, resultatet är dåligt, och det känns inte alls trovärdigt.

Robert_Eriksson

Regissören Lena Hanno verkar vilja försöka berätta någonting här, men det känns bara ointressant, konstigt och löjligt. Skådespelet är inte heller det särskilt imponerande, även om Jakob Nordenson som vanligt sköter sig fint. Jag kan nog tyvärr inte göra annat än att dela ut en etta till den här filmen.

Biopremiär: 2004-11-12