Ben och Gunnar - En liten film om manlig vänskap

Handling: Sommaren 1985 lär Ben och Gunnar känna varandra under en bilresa till Göteborg för att se på Bruce Springsteen. Fem år senate möts de igen. Gunnar har svårt för Ben, eftersom att han tycker att Ben ställer en massa obehagliga frågor hela tiden.

År: 1999
Henrik Schyffert
Andres Lokko
Martin Luuk

Audrey T

Underbar film med värme och budskap om den inskränkte Gunnar som är rädd för homosexuella. Han stöter genom årens lopp gång på gång på Ben och en vänskap utvecklas till slut mellan dem. Men frågan är om män kan vara bara vänner? Den här filmen var en femma för mig, tills jag upptäckte att den travesterar ”När Harry mötte Sally” och inte var så orginell som jag först trott. Roliga diskussioner om skägg. Ovanlig film för Killinggänget.

ToxicAvenger

"Jag tycker att du är skön"

Tanden

Den är för skön den här filmen ! As skönt skådespel av Mikael rheborg och robert Gustafsson! Hade inte alls stora förväntningar innan jag såg den , men sen blev den bara så rätt ..!

struwe

en rolig och bra film.lika bra som torsk i tallin.gillar man den gillar man den här tror jag,även om dom inte är riktigt lika

Robert_Eriksson

En rolig, fin och gripande film! Underbara skådespelarinsatser!

En mycket fin,speciell,känslosam och intelligent film om manlig vänskap. Robert Gustafsson och Johan Rheborg är underbara!

JTZ

Ett helt underbart relationsdrama. Samhällskritik och svidande bitska dialoger!