Blade: Trinity

Handling: Blade och Hannibal King, tidigare vampyr nu hängiven vampyrjägare, slår sig ihop för att slåss mot den ultimata vampyren, Dracula, som är tillbaka från skuggorna och är starkare än någonsin. Till sin hjälp har de också Abigail Whistler, dotter till Blades mentor Abraham Whistler.

Regissör: David S. Goyer

Françoise Yip
Michael Rawlins
James Remar
Natasha Lyonne

"Den tredje filmen om halv-vampyren Blade (Wesley Snipes) och hans galna upptåg är som vanligt överdriven, mest beror det på Ryan Reynolds karaktär - som rockar"

De som sätt "Blade" förstår säkert att det precis som här handlar om att döda vampyrer. Bara att de inte kom någonstans varken i den första filmen eller den andra. De hittade botemedlet mot vampyrism, men de har inte lyckats utrota allihop. I "Blade: Trinity" skapar de ett virus som ska kunna slå ut dem allihop.
Självklart blir det en jäkla kamp för att förhindra/lyckas med det, och där kommer Abigail Whistler (Jessica Biel) och Hannibal King (Ryan Reynolds) in i bilden. Förutom de introduceras en del nyan grejer som vapen, värre fiender och nya repliker.

Jag tycker filmer som den här är trista eftersom de funkar likadant allihop. De ska hjälpa/förhindra någon/något = grundkonceptet.
Sedan slänger de in diverse tuffa repliker, vapen och slagsmål. Trinity skiljer sig kanske lite eftersom allt görs lite kryddigare, japp, de har lagt till Ryan Reynolds i skådespelarensamblen. Bad move tänker vissa, det gör inte jag.
Reynolds är fruktansvärt rolig, till och med när han är nära döden - och vet det - så skojar han till det. Han spelar en tämligen tragisk karaktär som enbart är med i filmen för att ge den en extra twist, jag tyckte han var rolig så jag låter det glida förbi.

Ljud/Musik: 2 - tungt men trist
Manus/Handling: 3 - Mer intressant än de tidigare filmerna
Skådespelare: 4 - Snipes är stel som vanligt, Biel är snygg. Det är Reynolds som rockar i filmen.
Effekter/Foto: 4 - Som vanligt snyggt i Blade-filmerna
Filmlängd: 3 - Uthärdlig

Omdöme:
Detta är den tredje och (förhoppningsvis) sista filmen i "trilogin". Jag hoppas att det slutar här, då filmerna varit halvlyckade. Blade: Trinity var underhållande, men bara en vanlig (pass by) mainstream

Xenomorph

Ett patetiskt försök att göra tuff actionfilm. De två tidigare Blade delarna framstår som mästerverk i jämförelse då de hade hyfsat intressant handling åtminstone. Den här filmen har usla effekter och en skrattretande story och ointressant karaktärer. Samma stil som i AvP. Undvik!

losdrivaren

Bästa Blade filmen i serien! Det finns 3(detta är 3:an) och dom blir bara bättre för varje film:D
Blade fortsätter sitt korståg mot vampyrer trots att han är halvblod själv... Accepterar han hjälp för att själv inte stupa på sin post?

Bra film för att det är bra effekter och grym action speciellt slagsmålen som är bäst!

uncle_funk

Jag gillar verkligen den tredje filmen, den kändes inte för överdriven som tvåan gjorde, och Snipes är mycket bättre, men det negativa i filmen är den usla skådespelaren Ryan Renolds.

handlingen stod och stampa hela tiden fast slutstriden va grym

i was born ready motherfucka

som sagt inte lika bra som ettan och är jämnlik med tvåan men bra gjord och häftiga scener

En 3+ som film & i sin egen genre.

Taglines: The final hunt begins. / He's fought the forces of darkness alone...until now.

Den sämsta filmen i serien, mest beroende på manus troligtvis. Undrar vad som hade hänt om de hade följt regissörens idé *?
Purcell (fr Prison Break) är bra som Drake och Snipes är bra som vanligt i denna roll. Biel, Levesque och Reynolds är helt ok.
Effekterna är riktigt bra.
Men filmen saknar en charm som både ettan och tvåan har. Filmen hamnar trots det i filmsamlingen för en billig peng, bl a då det är coolt att de tillsammans fightas nu flera stycken och med nya coola vapen samt mot självaste Dracula i egen hög person.

2020 02 29 (skottår)
Höjer denna vid min andra titt från 5 till 6+, eller -3 till 3+. Tyckte bl a första gången att Reynolds, som ej var stor ännu då, vara löjlig. Numera tycker jag han är underbar med sitt sätt att vara. Snipes är stabil och asgrym som Marvel-hjälten som räddade hela bolagets ekonomi när det höll på att gå helt i botten. Biel är bra liksom Kristofferson. Cool karismatisk bad guy-roll av Vlad Tepes Dracul och Purcell (Prison Break).

Trivia: Triple H (aka professional wrestler Paul Levesque) impressed the producers with his work ethic and camera presence. New Line insisted that extra lines be written in the script to make his role bigger. / Blade II (2002) director Guillermo del Toro passed on the film when Hellboy (2004), his dream project, was greenlighted. / * An early idea by David S. Goyer for the film was to be set many years after the events of the last film, where vampires finally had achieved world domination and enslaved all humans, with Blade being the last hope for humanity. Blade's slower aging could be explained by his vampire blood. The storyline was deemed too dark and was later dropped. / German director Oliver Hirschbiegel was once under consideration for the job of directing the film, but could not due to a conflict with another film. He directed Untergang, Der (2004) instead.

Arcadia

denna var inge bra går bra att sova till dock

Keira_90

Bättre än 2an, lika bra som 1an, Jag säger bara HANNIBAL KING!

Blade (1998)
Blade II (2002)