Kung Pow

Handling: Vi får följa The Chosen One på hans jakt efter den ondskefulla och näst intill oövervinnerliga kung-fu legenden Master Pain som har dödat hans föräldrar. Innehåller bland annat en Matrix-inspirerad scen, där The chosen one slåss mot en ko.

År: 2002
Peggy Lu
Tad Horino
Tori Tran
Simon Rhee

Lyckad parodi som passar mig perfekt. En väldigt originell film, både filmtekniskt och komiskt sätt. Finns inte mycket att klaga på, den skall ju vara rutten rakt igenom. The Chosen Ones flickvän var ju den roligaste komiska lösningen av alla. Stark trea.

Phoenicea

En jätterolig film! De har tagit andra filmer och klippt ihop till en ny film, bara huvudpersonen är inspelad för Kung Pow. Den är helt sjuk (t.ex. scenen med bebisen som slår ner typ ninjor!) och är jättefult dubbad till engelska. Det kanske inte låter som en film som man vill se, men den är absolut värd att se och gapskratta till!

bombababylon

Detta är humor på hög nivå, har aldig skrattat såhär mycket innan.

DonJaque

vi är buktalare, vi är buktalare, och vi tränar varje dag.

Väldigt löjlig men samtigt klockren humor. Speciellt början var bland det roligaste jag sett på länge. Helt klart en utstickare bland komedier trots sina brister så en stabil trea får det nog bli. =)

Hook

Rolig och mycket bra gjord komedi om HK-filmernas kärna. En humoristisk cliché som gör magplask på slutet vilket gör att betyget går till en stark två.

Kung Pow är både välgjord och mycket egen i sin genre, vilket gör att dom flesta komedier i samma genrer mystiskt lyckas bättre, svårt att hänga med?

Se filmen men var beredda på att skratta en gång, men inte mer.

MonsterMalin

Parodin på Lejonkungen var det roligaste jag någonsin sett - allvarligt talat. Jag har aldrig skrattat så mycket som när jag såg den här filmen. Den pekar på ett humoristiskt och klockrent sätt på samurajfilmernas (och dylikas) ofta överdrivna natur och brister. De visar på ett övertydligt sätt att dubbat aldrig kan bli riktigt bra - och får dig att skratta så du tappar andan.
Jag kunde inte riktigt greppa storyn (fanns det någon?) för jag hann inte ta igen mig mellan skratten... men att det tjatas om en ond plan och det visar sig att de ansvariga inte vet vad det är för ond plan, de vet bara att den är ond, är hysteriskt. Bör alltså ses mer än en gång om man har perfekt humor för den här filmen.

Star-Basse

Ush så dålig komedi!