White Chicks

Handling: Hur går FBI-agenter, blonda peruker, blå kontaktlinser och blekt kroppssmink ihop? Fumliga FBI-agenterna Kevin och Marcus går under täckmantel i försök att beskydda två megarika hotellarvtagerskor från att kidnappas. För att kunna infiltrera societeten klär de ut sig till vita överklassbrudar med attityd!

Regissör: Keenen Ivory Wayans
Anne Dudek
Rochelle Aytes
Jennifer Carpenter

Olofsson

Att kalla filmen för bästa komedin någonsin, är att överdriva - men visst sjutton är filmen rolig.

Själva storyn är tämligen taskig, men vissa stunder satt jag och skrattade konstant, mestadels tack vare (precis som Wildpalm antydde) Terry Crews, som gör en fantastisk insats - hur kan man spela en sådan sjuk människa så pass bra?

Ska vi sätta ett betyg landar filmen på en stabil trea tycker jag.

Filmen håller inte riktigt måttet, men för de som älskar bröderna Wayans är det njutbart att se dem utklädda till oigenkännlighet. Den har komisk tajming, men väldigt ofta dras det ut på humorn och det blir alldeles för många uttjatade komediklyschor. Terry Crews i rollen som Latrell Spencer är dock klockren! Mycket stark tvåa!

busalfons

Skämdes när jag såg den här... Inte omöjligt den sämsta film jag nånsin sett. Nu ska jag göra mitt bästa att förtränga detta åbäke.

Ganska rolig men otroligt inte realistisk. Jag menar kom igen! En stark tvåa för man skrattar!

movie-king

riktigt rolig film!
ÄLSKAR TERRY CREWS

crack_of_dawn

Rolig film som bjuder på småskratt ofta. Den tål t.o.m att ses om!

(fast visst ser "tjejerna" lite läskiga ut med sina linser på ögonen?...)

Trodde inte jag skulle gilla den här filmen, ocn nja den va väll ingen komedi som jag gillade så jätte mycket heller, men den va bättre än förväntat faktiskt. Får en svag 3:a

En rolig och underhållande film. Påminner lite om "Big Mommas House". Sevärd en gång.

AggieD

Går att se på, visst, men den var ju inte alls rolig, tyvärr. Kanske lite smårolig ibland, men annars var det en film som jag inte skulle tänka mig att se igen.

Shadowplay

Nja, minns inte något som jag tyckte var så jätteroligt. Funkar att se på men inte så mycket mer.