Jack The Ripper

Handling: Under sensommaren och hösten 1888 chockerades hela Storbritannien av en serie brutala mord i Londons East End. Jack Uppskäraren ristade in sitt namn i historien genom att gå på jakt utefter gatorna i Whitechapel. Fem prostituerande blev brutalt lemlästade och mördade mellan den 31 augusti och 9 november 1888.

År: 1988
Susan George
Ken Bones
Lewis Collins

die_hard

mycket bra film! verkligt!

SvenskaFilmNörden

Mycket bra film! Verkligen verklighetstrogen och väldigt realistisk, det känns som man åker bakåt i tiden och är med på tiden när Jack the Ripper lamslåg London i skräck.

Filmen handlar om Jack the Ripper, en mördare som mördade på det hemskaste sättet man kan tänka sig. Morden ägde rum i Whitechapel, Londons slumkvarter, hösten 1988. Scotland Yard polisen Frederick Abberline får fallet, som visar vara sig ett av de svåraste i historien med en av de största undersökningarna i England. Abberline och hans assistent George får det tufft, folket kräver att något händer, men det blir bara mer och mer mord. Vem är Jack the Ripper? Var är han?

Som sagt, en underbar film! Skådespeleriet är av världsklass, skådespelarna spelar inte karaktärerna, de ÄR karaktärerna. Manuset är underbart skrivet, världsklass på allting. Fotot är fantastiskt det ser verkligen ut som på 1800-talet i England.

Det blir en fyra, en väldigt stark fyra, snudd inpå femma. Filmen saknar det där lilla extra för att nå upp till fem, men en av världens bästa filmer i skräckgenrèn. Rekommenderas starkt! Måste ses.

struwe

jag håller fullständigt med

Robert_Eriksson

Jag tycker den här filmen om Jack The Ripper är bättre än From hell. Den är mer verklighetstrogen, och Michael Caine är lysande. En jättestark fyra!