Kackerlackorna

Handling: Ben Cahill är en läkare i Boston med stora alkoholproblem. Hans äktenskap har kraschat och hans missbruk blir allt gravare. Sjukhusledningen tvingar honom till slut att göra något åt sin situation. Han beger sig därför till den stillsamma, avskilda Orrs Island utanför Maines kust för att vila upp sig.

Men hans nya grannar tar inte direkt emot honom med öppna armar. De är inte förtjusta i främlingar, och speciellt inte i storstadsläkare. I synnerhet öns elektriker, Jack Wald som är mycket fientligt inställd till den nye besökaren.

Strax efter Bens ankomst börjar bisarra och märkliga dödsfall att inträffa på ön. Varje offer ser ut att ha dött en naturlig död, men de har samtliga märken efter insektsbett på sina kroppar. När även Jack hittas död riktas misstankarna mot Ben. Han genomför därför en obduktion av Jacks kropp för att ta reda på den verkliga dödsorsaken. Vad han hittar hade han inte ens kunnat föreställa sig i sin värsta mardröm...

År: 2000

Thomas Calabro
Dean Stockwell
John Savage
Kristen Dalton

Klar tvåa,bra skådespel,bra foto,okej handling och en hel del scener som får en att tappa aptiten.Men annars okej.Ett minus är då slutet,då blir det lite väl mycket.Men underhållande och okej för en kväll.

Dan banan

Bra rulle,som delvis innehåller mycket äckliga scener.Filmen hade bra skådespeleri.Fotot var sådär och effekterna varierade det emellan dåligt och bra.Okej för en kväll.Det får bli en trea.

En helt oki rysare. Hatar insekter.

crazybaby

Det här var obehagligt och en smula äckligt. Inget för mig, men trots det tycker jag att man har gjort ett bra jobb med manuset och filmen på det hela taget.

die_hard

den är knepig men ändå bra tycker jag

Rune

En ganska okej djur skräckis men den fruktansvärt fula dator gjorda kackelakan förstör ganska mycket. Et ganska okej slut.

Indy_92

Ryser i tanken på kackerlackor. Gansga kul ide´ egentligen.