Robotar

Handling: Roboten Rodney drömmer om att bli uppfinnare. Han åker till Robot City för att träffa sin idol, den berömde uppfinnaren Bigweld. Men han är försvunnen och ersatt av en kallhamrad företagsledare som vill göra av med alla gammaldags robotar.

Regissör: Carlos Saldanha Chris Wedge

Marshall Efron
Lucille Bliss
Jay Leno

Copyright Twentieth Century Fox

Jag älskade filmen. Fullkomligt lysande på alla sätt och vis. Animeringarna, rösterna (amerikanska i mitt fall) och humorn är klockren. Ett måste för hela familjen!

torulf

Mycket bra film, med grymt ljud. Blandningen humor och spänning gör den sevärd för vuxna såväl som barn.

Till en börja var det nästinpå en plåga, tyckte att öppningen var chramlös och väldigt seg. Men efter ett tag så bättra sig filmen och en väldigt tydlig och behövlig vändpunkt kom. Därefter var filmen helt plötsligt i gott tempo och skön balans. Roliga scener och spännande upplösning. Filmen har tydliga influenser från stor filmer, ex: Sagan om ringen mfl. Värd en väldigt stark tvåa.

movie-king

jag tycker denna var jätte bra!
jag ger den 4

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: You can shine no matter what you're made of. / Repair for adventure! / Riveting in IMAX.

Detta var en klar överraskning jag inte hört ett dyft om innan jag såg den. Klart positiv filmupplevelse, förutsägbart ja, men spännande, smårolig, fantasifull dekor/scenografi och riktigt snygg CGI-animering.
Svenska rösterna var bra, men nästa gång ser jag fram emot de amerikanska originalrösterna.
Detta hamnar klart i DVD-samlingen. Denna vill och kan man se om flera gånger. Charmig även för vuxna.

Trivia: During the big chase, Bigweld is singing "Daisy" in slow-motion. This is a reference to 2001: A Space Odyssey when HAL9000 is singing "Daisy" while Dave is shutting him off.

En underhållande och rolig film. Var mysig att kolla på.

kanske ett litet plus för att det kom in ett skämt då och då men annars va den bara seg!

Känns verkligen som den där typiska BARN fimen, så är väll mest lite yngre som kan uppskatta en här filen riktigt mycket. Men jag tycker absolut att den va bra, helt klart. Men hadde kanske förväntat mig att den skulle va ännu roligare och bättre. mmm aldrig bra att höra för mycket om en film, då blir det förväntingar. Kanke hadde jag tyckt att den va ännu bättre om jag inte hadde hört så mycket om den...brukar kunna va så tycker jag. Därför vill jag höra så lite som möjligt om filmer jag ska se hehe...typ så mycket som det står om dom på baksidan, räcker aldeles lagom. Ger filmen en svag 3:a.

Nagini94

Nej, jag gillade inte den här filmen, jag tyckte inte att den hade någon riktig story, man hängde inte med i handlingen, och jag är SÅ trött på allt tjafs om far-son sviker varann, o.s.v...

Inte sevärd

sanlom

En skit bra film:)

Bra musik och roliga repliker

Biopremiär: 2005-03-18
Filmen är animerad