Devil's Rejects, The

Handling: Efter att ha mördat Sheriff Wydell har familjen Firefly fått en hämndlysten snut efter sig (Sheriff Wydells bror). Polisen gör en razzia hemma hos familjen och Baby, Otis, Captain Spaulding och resten beger sig ut på vägarna...

Regissör: Rob Zombie

haha skit skön film!!
den hade allt!

den här va inte lika bra som 1000 corpes men den funkar

Jensa2

Kudos på miljöer och karaktärer, något seg emot slutet dock.

Tja ... visst är denna bättre än den katastrofala föregångaren som lätt kvalar in bland de sämsta rysare jag någonsin sett, men är filmen i sig bra? Skådespelarna var överraskande bra, man har ett mycket skickligt soundtrack och Rob Zombie har definitivt lugnat ner sig - denna är mycket mer konventionell och lättförståelig än ettan. Dock spårar den ur lite mot slutet då han trillar i den fällan igen. Filmen är växelvis svartvit och växelvis i färg, scenskiftena känns ogenomtänkta och underliga, och det verkar som om filmen berättar historien ur mördarnas perspektiv. Denna vansinniga inavelssläkt är kanske de mest sympatiska mördare jag har sett skildrade på film, och jag hyser betydligt mer sympati för dem än den vidrige snuten. Stabil tvåa för min del.
"Listen to me. There's no fucking icecream in your fucking future."

Måns_af_Motala

Först o främst en mkt bättre insats på regi av Rob Zombie, sedan hans film house of a thousand corpses. Men i samma anda är det likaså mkt blod, splatter, stympning osv osv. Men det är definitivt som sig bör inom denna genre. Bi rolls innehavarna försvinner ur manus som aldrig förut hehe.
Dialoger är riktigt sköna och karaktärerna droppar rätt goa kommentarer genom filmen.
Till sist vill jag ge ett stort plus i kanten till det utmärkta soundtraket som sätter en härlig stämning.

djerryg

Antingen tror jag man tycker om filmen mycket eller hatar den totalt.. Man måste vara beredd på en riktigt sjuk film med brutala mord och psykiskt störda karaktärer som dock spelas av bra skådespelare. Jag tyckte för övrigt att också hade grym musik och att den var coolt filmad.. tyckte det mesta vägde över till en bra film.

rivulet

riktigt riktigt dålig. okej, den var lite äcklig på sina ställen (för vad är det för trevligt med att ja en ansiktsmask av sin pojkväns ansiktshud på sej?) men skådespelarna var sätt dåliga och hela storyn hängde lite löst och var bara förvirrande.