New Police Story

Handling: Ett gäng tonåringar startar en fruktansvärd brottsvåg med stora bankrån, grymma mord och brutalitet. Ingen skonas. De psykopatiska ungdomarna gör sedan dataspel baserade på deras mord. Jackie Chan spelar Wing, en polis som leder en styrka som ska ta fast de unga brottslingarna. Men de underskattar ungdomarna och många liv går till spillo. Endast Wing överlever dagen och klandrar sig själv för de döda poliserna. Ska han klara att få fast brottslingarna?

Regissör: Benny Chan
Originaltitel: San ging chaat goo si
Alternativ titel:Xin jing cha gu shi
Ursprungsland: Hongkong, Kina
Jackie Chan
Nicholas Tse
Charlie Yeung
Terence Yin

r_orsen

Påkostad film med Jackie Chan i huvudrollen. Hans bästa och mest dramatiska film genom tiderna. Bra effekter och bra skådisar. Manuset är också lysande. Skicklighet och genomtänkt. Har en bra sensmoral, men den får ni upptäcka själva.

ronnbackmeister

Mycket bra påkostad film med chan som nu är tillbaka i hemlandet.
Väldigt stark och även gripande. Alla actionscener är grymt bearbetade och välgjorda och MYCKET snyggt gjorda.
bra stunts (många även av mannen själv)
Bra manus och bra story.

Filmen får en mycket stark 3.a. En actionfilm som får en stark 3.a ska också vara värd det och det är New Police Story.

Xenomorph

En halvlyckad Jackie Chan film. Mycket bättre än hans senaste alster, men långt ifrån filmerna från hans glansdagar. Jackie Chan har t.ex. lina på sig i alla farliga stunts och enligt mig kan han då likagärna skippa stuntsen. Filmen innehåller också på tok för lite fighter. Bara två stycken och båda är ganska dåliga. Hans bästa sedan Rumble in the Bronx dock (kanske med undantag för Rush Hour).

Förövrigt så tror jag Heart of the Dragon är mer dramatisk än denna. Och den innehåller även bättre fighter.

brutal film fylld av action.. mycket sevärd

Frida_OSX

Ovanligt att se Chan som en förstådd person för en gång skull. Tycker inte själva handlingen i filmen var på topp men men att Chan inte är en missförstådd "vi tror du är en nolla" karaktär höjer filmen markant.

Hook

En ny äldre...verkligare Jackie Chan som jag länge velat se.

New Ploice Story är en ny start eller forstsättning på Police Story, Police Story 2:Supercop & First Strike

En bettydlig förbättring av Jackies slådespeleri. Inte den klantiga humoristiska hollywood versionen som många lyckats se honom som. Nej, NPS är en riktig skådesple och verklig tappning av att vem som helst kan må dåligt även nä'r man är som bäst.

ronnbackmeister

Mycket bra påkostad film med chan som nu är tillbaka i hemlandet.
bra stunts (många även av mannen själv)
Bra manus och bra story.

DuskBringer

Patetiskt dålig film egentligen. Löjlig handling och uruselt skådespeleri. Det enda som lyser upp är en del häftiga slagsmåls-scener. Det räddar filmen.

Angelus

En grym Jackie Chan rulle, grym manus, snygga scener, bra skådespeleri, cool inledning

jeb

bra film av jackie chan, om du gillar jackie chans action fyllda filmer gillar du nog den här oxå lite mer dramma i denna dock men klart sevärd!

Police Story (1985)
Police Story II (1988)