Legenden om Zorro

Western:

Western:

Handling: Alejandro, alias Zorro, och den vackra temperamentsfulla Elena är nu gifta och har en tioårig son, Joaquin. Sonen vet ingenting om sin fars hemliga identitet som fäktande hjälte och Elena tycker det är lika bra. Hon skulle vara gladast om Alejandro la ned sitt svärd en gång för alla. Men snart är det dock dags för Zorro att rycka ut igen, vad Elena än tycker.

Regissör: Martin Campbell
Michael Emerson
Tony Amendola

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Dan banan

Jag ska börja med att säga att jag tycker det är kul att en uppföljare gjorts, ändå om den inte håller samma klass som den första.
Man har tydligen lagt en hel del glöd på humorn, men dock utan större framgång kan vi alla säkerligen tillägga.
Faktum är att det inte alltid går att ta på allvar och ibland känns det som grabbarna bakom mansuet har missbedömt hur länge man kan hålla en publik i uppjagat tillstånd.
Jag menar, nog dras man med rejält i den här sortens tempo men det förblir tvivlande oreailstiskt.
Detta tillsamans med humorkanten kan få det hela farligt nära en barnsligets grad.

Effekterna och fotot ligger båda mycket fint till men framförallt filmens ljud samt musik.
Klockrena stunder då man kan njuta av perfektionerad ljudklippning och härliga melodier är aldrig obekvämt för en tittare.

En stadig trea blir det , är man trogen den äldre filmen och gillade den tycker jag man ska se den här. Härlig action i sannerligen högt tempo som får även den äldste att minnas barndomsfantasierna.

Chizzy

Jag kom till bion med höga förväntningar och gick därifrån lite besviken. Jag älskar den första zorro-filmen och såg fram emot att se den här. Jag vill se mer fäktande och mindre eld, skjutning och bomber. Sånt finns det ändå mycket av nuförtiden. Zorro ska vara elegant och graciös enligt mig. Filmen var dock mycket rolig och zorros son var mycket rolig.

Hook

En väldigt bra uppis på Zorro, den maskerade hämnare (1998).

Lite bond-klychig men ändå hållbar. fast det är en lång skillnad på Zorro o Bond så är det på något sät dom kan jämföras.

Filmen blev mycke oförutsägbar men inte på det visuella och fighterna kan man bli rätt tröttpå. men nu är det martine filmer som gäller sist var det Fantastic Four.

Men den här håller fast, mer än första som var en milstolpe i Antonio Banderas filmkarriär, skurkarn håller och det känns bra att få se lite possetiv action nu i mörka tider, fast det är aldrig possetict med våld...

Men av Legenden om Zorro blir man inte nedstämd inte till bottnen allfall, det blir en skön-3:a

(för zorro är en legend inom film- o litteraturvärlden)

Angelus

En mycket bra uppföljare men inte lika bra som sin föregångare lite för löjligt , bra handling, bra skådespeleri, så het Catherine Zeta-Jones är, snygga scener och miljöer, snyggt foto, förväntat slut betyget hamnar på en stabil 4

movie-king

ettan var mycket mycket bättre än denna men det blir en svag tva

antoniuz

stark 4'a

En väldigt bra film. Får en 4:a

en spännande och bra film med häftiga scener och bra skådespelare

Regndroppe

Jag gillar denna starkt.
Antonio Banderas brilljerar som Zorro och även Cathrine Zeta Jones spelar bra.

Spännande och jag tyckte inte att den var speciellt förutsägbar, vilket är bra eftersom filmerna blir sämre ju mer man "vet".

En klar fyra

inte så bra som första filmen, men ändå väldigt bra

Biopremiär: 2005-10-28

Zorro - Den maskerade hämnaren (1998)