Askungen II - Drömmen slår in

1,9

Handling: Och så levde de lyckliga i alla sina dagar... Men vad hände sen? I Askungen 2 - Drömmen slår in får du uppleva fortsättningen på Askungens underbara saga. Borta är det smutsiga förklädet och det slitsamma livet hos den elaka stymamman. Askungen har flyttat in i slottet där ett nytt liv som prinssesa väntar. Hennes vänner, mössen Jack och Gus samt hennes gudmor, den goda fen, gör allt för att hjälpa henne med alla bestyren. Första utmanningen blir kungens årliga bankett, som Askungen vill göra på sitt eget vis. Men Askungens kanske svåraste uppgift blir att hjälpa en av sina styvsystrar att våga gå sin egen väg för att hitta den sanna kärleken.

År: 2001

Christopher Daniel Barnes
Andre Stojka
Russi Taylor

Cammie

Eftersom jag tycker att Askungen från 1950 är en klassiker, räddar jag den här filmen från en etta.
Vad som är fel med filmen? Jag vet faktiskt inte. Jag vet faktiskt inte varför man över huvud taget gjorde den här filmen, eller vad den handlar om. Består av flera korta små historier och jag säger bara: SLÄNG I SOPTUNNAN OCH HYR DEN RIKTIGA ASKUNGEN! Då ska ni få se på riktig film.

Mudkip

Filmen var bra, men kunde varit mycket bättre. Uppföljare till disneyfilmer ska inte verka som en tv-serie.

Den här filmen gjordes bara för att dra in mer pengar. Snacka om att leva på gamla bedrifter...

Ganska bra 2 men 3 är ännu bättre !

Evenstar_92

Varför gör dom såhär?
Låt de oskyldiga Disneyfilmerna från förr bevaras av moderna, HELANIMERADE uppföljare.

nej det är går inte hem för mig.. svag tvåa för att jag är snäll

Bambi Tjejen

Näää Fy va kass den var,sämre än ettan.Lönt att
slösa pengar på sånt här skit som de gör just nu
med sånna korkade prinsessfilmer

Regndroppe

en dålig tvåa, tråkig och onödig.

Noone_

Nää, en två på Askungen skulle dock inte gjorts!

Filmen är animerad

Askungen (1950)
Askungen - Det magiska trollspöet (2007)