Medicinmannen

Handling: Martin Holst (Mikael Persbrandt) har vigt sitt liv åt Holst Medicals som just utvecklat ett unikt antidepressivt läkemedel som ska slå världen med häpnad. Förhoppningen är att familjeföretaget ska bli den ledande europeiska läkemedelstillverkaren, men fienderna är många och starka. Djurrättsaktivister för en ständig kamp mot dem och konkurrenterna ser uppkomlingen som ett allvarligt hot. Trots att sammanhållningen i företaget har sin grund i familjen finns också en ständig risk för infiltration.

Martin Holst är företagets drivne vd och tillika den kring vilken handlingen kretsar. Han är gift med Anna och tillsammans har de sonen Jonas. Hos familjen bor också dottern Tintin som Anna fått i ett tidigare äktenskap.

Ett inbrott sker på ett av forskningslabben och kort därefter kidnappas en person i Martins Holsts närhet. Företaget är hotat, men nu ligger även Martins familj i farozonen och hans liv tar därmed en våldsam vändning.

Regissör: Daniel Lind Lagerlöf Kjell Sundvall
Sven-Bertil Taube
Simon Norrthon
Tova Magnusson-Norling

struwe

Jag gav den en tvåa förut men det är en riktig skitserie egentligen.Man skulle kunna baka ihop allt till en två timmars långfilm istället.På 8 timmar händer det väldigt lite.Alla inblandade har gjort bättre än det här.Allt känns rätt b

Robert_Eriksson

En ganska spännande thriller, men den hade nog tjänat på att kortats ner ett par timmar, då den stundtals blir lite enformig och trist. Sedan kan jag inte låta bli att störa mig på en del småsaker som känns riktigt korkade. Helt klart sevärd, även om det finns väldigt många liknande svenska filmer som är betydligt bättre.

En bra Thriller. Får en svag 4:a

Shadowplay

Den är rätt spännande men som sagt, väldigt segt och det händer otroligt lite för att vara så många timmar. Men det funkar allt att se på en gång.

Gud vilken spänande film/tv-serie

pizzamatte

den hade kunnat bli riktigt bra, om den inte varit så lång, Den hade passat bättre i 2 timmars format kanske, Blir bara tjattigt med 8 sånna här avsnitt

producenten

Helt okej tv-serie. Inget super, men den funkar

struwe

KIEFER

En serie i åtta delar med två olika regissörer som turas om att regissera varje avsnitt. De avsnitt som Daniel Lind-Lagerlöf regisserar är ganska tama medan de som Kjell Sundvall gör är mer spännande. Mikael Persbrandt gör inte sin bästa roll.