Hellraiser: Hellworld

1,7

Handling: Pinhead kommer tillbaka för att terrorisera datorhackers som har öppnat en virtuell sörjegestaltning på websiten Hellworld.com.

Regissör: Rick Bota
Originaltitel: Hellraiser: Hellworld
Alternativ titel:Hellraiser 8
Doug Bradley
Katheryn Winnick
Lance Henriksen
Anna Tolputt
Henry Cavill

Detta är den första Hellraiserfilm jag sett, och naturligtvis blir det lite knasigt eftersom detta är den åttonde delen i serien. Kändes som om det var ganska mycket referenser till tidigare filmer vilket i längden blev rätt förvirrande. Skådespelarna är gräsliga, handlingen är dum och förutsägbar och förutom Allisons brittiska dialekt är filmen helt enkelt inte läskig. Den lyckas få till några rätt intressanta tortyrscener, men hade jag velat se sådant hade jag sett betydligt bättre Saw (2004) i stället. Karaktärerna droppar på tok för snabbt för att jag ska orka bry mig, och på det stora hela är filmen bara en rejäl trist huvudvärk. Jag kanske borde ge Hellraiser en chans till, men efter detta känns det inte så lockande.
"Thirsting for more? How about some pain?"

Jag hoppas banne mig att detta blir den sista Hellraiser filmen, de har nog gårr FÖR långt nu, det är bara så himla värdelöst, det är fult gjort, storyn är helt obefintlig, skådespelarna är bara trista, och allt är bara hemskt och trist och pest, och Doug Bradley kan faktiskt sluta nu, kan han det? Va?

Angelus

den bästa av alla hellraiser filmer jag sett, intressant story, medelmåttigt skådespeleri, Lance Henriksen var bra och Katheryn Winnick var både het och bra som Chelsea, oväntat slut

Crocodile

Bra men jag tycker att den skulle ha bättre handling.

Cameron_84

Efter 4e hellraiser blir det bara värdelösa filmer som inte ens har hellraiser-andan.. totalt ointressant!

"Thirsting for more? How about some pain?"

Rune

Tråkig och ointressant hela poängen med hellraiser filmerna har gått förlorad. Pinhead är bara töntig man bara hatar den helt enkelt.

die_hard

lägg av med dessa nu då

Hellraiser (1987)
Hellbound: Hellraiser II (1988)
Hellraiser III (1992)
Hellraiser 4 (1996)