Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr

Handling: Kalle Stropp och Grodan Boll måste hjälpa "kottefolket" att rädda skogen...

År: 1991
Eva Funck
Peter Dalle
Åsa Bjerkerot

T-Bird

Kommer jag ihåg rätt så var det här den allra första filmen jag såg på bio, är nog fortfarande lite småkär i den och alla goa karaktärer m.m.. :)

Lätt en av Sveriges bästa och mysigaste barnfilmer, animeringen är speciell och musiken är speciell. Med andra ord så är animeringen kantig och rätt så ful och musiken upprepar sig och skär i öronen. Den här filmen är rätt så larvig faktiskt; den var roligare när jag var liten. Jag känner mig faktiskt uttråkad när jag ser den, hata Kalle Stropp. Förundras över Grodan Bolls bisarra röst. Detta är roligt och underhållande, stark trea blir det lätt.

Nikita

Denna film är så charmig; perfekt för den yngre publiken. Äldre kanske inte finner den fullt så fantastisk.

Inte nå vidare... får en 1:a

T-Bird

Såg den när jag var liten och minns den som ganska bra.. med andra ord skulle jag nog inte gilla den nu. Det plus att jag inte gillar barnfilmer får motivera ettan.

Natta or Tattis

Det har alltid varit mon favvo av barnfilmerna =D
Den är så mysig ^^

Macke

rolig och mysig klassiker. den är lite halft udda men groddan boll har lika hes röst som om han rökte under hela film inspelningen. men min absoluta favorit är och har alltid varit Plåtniklas. förresten jag såg den här om dagen på tv-4film.

die_hard

hehe en klassiker man såg som barn

Filmen är animerad