Jackass Number Two

Dokumentär :

Jackass Number Two Köp filmen på CDON
Dokumentär :

Handling: När filmen ”Jackass” hade premiär 2002 kände sig många djupt provocerade. Kritiker gav omdömen som ”ett nytt lågvattenmärke”, ”en djupdykning i moraliskt förfall”, ”en tragisk kommentar till en degenererad kultur” och ”ett äckligt, motbjudande groteskt och spektakel”. Ett tråkigt besked för alla dessa är att nu är uppföljaren ÄNTLIGEN här. Hela det galna ”jackass”-gänget är tillbaka i JACKASS NUMBER TWO. Utan att tveka höjer de insatsen och sänker ribban. Skämten har blivit plumpare och tricken fulare på gängets resa runt jordklotet.

Regissör: Jeff Tremaine
Ehren McGhehey
Jason Acuña
Dave England
Spike Jonze

Copyright United International Pictures AB (UIP)

När den första filmen kom så var uppståndelsen kring Jackass enorm. Jag var en av de som njöt av andras olycka, jag skulle inte kalla mig sadist då det är de som verkligen tycker om det de gör. Sen är det fascinerande och kul att titta på. Den första filmen var bra och "filmisk" - men den var ändå inte särskilt olik serien. Den enda skillnaden var väl att det var lite grövre och stunten mer vågade. Nu har hela Jackassböljan lagt sig, men med deras andra film så höjer de ribban ytterligare. Att det börjar med att Johnny Knoxville nästan blir ihjältrampad av en tjur betyder att det blivit mycket värre, inte ens så farligt var det i första filmen. Jag skrattade minst en gång var tjugonde sekund, och det är en jäkla massa skratt. Det är sjukt, sadistiskt och stuntsen är underbara. De är inte larviga den här gången, utan uttänkta och intressanta. Att i slutet skicka iväg Knoxville på en rymdfärd låter kanske ogenomförbart - självklart är det, men han kommer iväg en bra bit i alla fall. Levande bungyjumping med Preston och Wee-Man - Preston håller, Wee-man hoppar. Otroligt kul, underhållande och sadistiskt för hela familjen.

Det här är Jackass-gängets andra långfilm och känner man till dem så vet man vad man får. Tyckte faktiskt att deras första film var riktigt underhållande. Konceptet här är givetvis detsamma där de precis som i ettan utsätter sig för diverse smärtsamma och groteska situationer. På något vänster blir det här dock mer tröttsamt än ettan. Kanske för att det är mer vidrigheter och mindre "klass" jämfört med första filmen. Kanske för att det finns en gräns då det inte är lika kul längre. En stark tvåa blir betyget.

Gillar man Jackass så blir man ju knappast besviken. Den här filmen är bättre än deras första och den innehåller några av deras bästa sketcher någonsin.

Det är deras stunt och deras sätt att driva med människor som är roligt och filmen hade kunnat bli riktigt bra om dom höll sig till humorn, men tyvärr så håller dom på med en massa kiss och bajs och allmänt äckel, vilket drar ner på filmupplevelsen.

En stark tvåa är den värd i alla fall pga. humorn. =)

MattiasLulea

Bästa Jackass-filmen!

jaffa

Mycket rolig film,lite bättre änn den första filmen. Värt att se på om man vill fördriva tiden med något roligt.

Angelus

Mycket roligare och mycket råare än 1a Jackass filmen

Helt j* sjuk men så rolig.. inte såå överdrivet med spya och bajs.. Utan mer roligare saker. stark 3a

tycker tvåan vart för mycket..ettan va mycket roligare

Vet inte riktigt vad man ska säga. Har nog sett de flesta avsnitten av Jackass och detta känns som ett väldigt långt avsnitt. Ett väldigt kul långt avsnitt. Var väl ungefär som ettan om inte strået vassare.

idai

HAHAHAH, en av de roligaste filmer jag sett!! Såg den idag faktiskt, 00.30 kommer ett Jackass avsnitt på mtv!! Love Knoxville and the other jackasses!

Biopremiär: 2006-12-08

Jackass: The Movie (2002)
Jackass 2.5 (2007)
Jackass 3-D (2010)
Jackass 3.5 (2011)
Jackass - Bad Grandpa (2013)
Jackass Forever (2021)