Jackass: The Movie

Handling: Handling? Nej, inte så långt ögat når. Men alla som är bekanta med Jackass-gänget vet vad vi kan förvänta oss och att det är inte en resa för den med svagt hjärta och lätt till illamående. Under en och en halv timme får du uppleva en rad farligt dumma stunts som att använda en hyrbil i ett crash-up derby, snorta wasabi på en sushi-restaurang, hoppa bungyjump i kalsongerna och att halvnaken med en kyckling i baken ta sig över en damm fylld av krokodiler.

Filmen spelades in utan manus och de bästa sketcherna utvecklades under själva inspelningen. Dessutom tillkom en hel del genom olika practical jokes som skådespelarna och filmteamet utsatte varandra för.

År: 2002
Jess Margera
Chris Raab
Spike Jonze

frasmannen

Det finns ingen handling i den här filmen men det spelar ingen större roll. Det hela är ett lite längre jackass-avsnitt än vanligt fast med lite bättre, lite sjukare grejer. Det finns säkert många som tycker att det här är det sämsta de har sett och jag kan förstå dem men jag förstår också de som tycker att det här är det roligaste de sett. Om du tycker om jackass så är den här ett måste. Om du inte tycker om galningar som gör bort sig, gör illa sig osv så tycker du nog inte om det här.

random_guy

En mer underhållande film får man leta efter. Jag tycker detta är 2000-talets roligaste film, hittils. Grabbarna från tv serien avslutar sitt Jackass projekt med en långfilm på ca 1 och en halv timme. Jag förstår att vissa inte gillar denna filmen, den rekomenderas inte till vem som hellst. Äldre och magkvackare bör hålla sig borta. Kanske.

Ni kanske undrar varför en film som denna får så höga betyg i gemfört med andra filmer som har manus och skådespelare? Varför jag sätter betyget 4 är för att den har så högt underhållnings värde, och det är lika med en bra film.
Jackass:the movie är en film man mår bra av.

Allting är förberett, stuntsen och skojerierna är mycket värre och vi bjuds på det bästa från Jackass-gänget. Till att börja med, folk som säger att de är äckliga och sjuka har rätt, MEN, ändå sitter ni och vrider er av skratt i biostolen, i alla fall när jag såg den. Det var fullsmockat med ungdomar och vuxna, och alla skrattade.
Det är verkligen roligt och mycket äckligt, de kunde skurit ner på det snuskiga faktiskt, men annars var stuntsen riktigt underhållande.
Jag skrattade hejdlöst under hela filmen och tryckte ut ett ÅÅHH när Dave England började tugga på sin "piss-glass", det var roligt och jag vill gärna se uppföljaren som dyker upp någon gång under året.

-3/5
Inte min humor riktigt. Visst har de sina stunder!

tårtsmula

jag är nog för gammal för sånthär.. tyckte ju faktiskt att den var kul när den kom ut, men nu blir jag bara äcklad och lite smått förbannad av att detta ens får hamna i butikerna, Vem fan vill se upp till sånnahär medelålders förvuxna småungar??

...fast samtidigt kan jag ju inte låta bli att skratta lite iallafall;P

Teddybjorn_kille

jackass är ju överskattat men den här är ju bra faktist ;)

redlefto

Ganska rolig tanke om det hade hänt på riktigt

Gillar jackass-gänget skarpt!

Rolig men det är en del saker de gör som man sett så mycket av och de är inte så underhållande att se samma sak så många gånger

tosslan

Vissa saker är tråkiga, andra bara äckliga och jobbiga, Men vissa inslag är grymt roliga, som det med tutan vid golfbanan :)

Jackass Number Two (2006)
Jackass 2.5 (2007)
Jackass 3-D (2010)
Jackass 3.5 (2011)
Jackass - Bad Grandpa (2013)
Jackass Forever (2021)