Omen II

Omen II Köp filmen på CDON

Handling: Damien, nu 13 år, är tillbaka och vi vet väl alla vem (eller vad) han är, nu gäller det bara att han själv inser det också. Efter Damien blivit föräldralös i första filmen är han nu omhändertagen av sin mäktige men gode farbror.

På militärskolan får Damien rådet att läsa Uppenbarelseboken för att förstå sitt sanna jag och även om det känns svårt för honom accepterar han sitt öde. Folk dör som flugor i Damiens närhet och farbrodern börjar lyssna på de varningar han ständigt får höra angående hans brorson.

År: 1978

Fritz Ford
Meshach Taylor
John J. Newcombe

Evenstar_92

Bra, bäst när han står och rabblar upp alla årtal för läraren :P
Men inte lika bra som ettan.
Jag tycker Damien skulle ha blivit värsta Goth ungen med världens längsta lugg, och när man väl ser hans ögon ska dom vara jätteläskiga, och munnen ska le värsta äckliga leendet :D

Ana-Ana

Inte lika bra som ettan eftersom denna var mindre skrämmande, och att det är faktiskt läskigare när det är småbarn som mördar folk. Dock var denna också läskig, musiken i triologin är verkligen bra!
Hade bara önskat att han som spelade Demian var typ, läskigare. Den här killen såg ju ut som vilken unge som hellst. Jaja, helt okej film, väntar nu med spänning på att se trean.

Crocodile

Inte lika bra som 1:an men den är lika rolig att se på.

Arcadia

nja den här väl inte lika bra som ettan men den är okej och jag tycker den är bra.

Utan tvekan den absolut bästa av Omenfilmerna. Mindre mystik kring Damien och mer ondska och Satanismkänsla i den här filmen. Den här filmen kan jag verkligen se om och om igen! - vilket jag har gjort också. :)

Molina

Inte lika bra som ettan, men vissa läckra scener här också. Damien har lyckats glömma vem han är och vi får se hur viktigt det är med rätt uppfostran, hehehe.

CountryGirl

lite bättre än 1an men det är pga att Damien blev äldre och fick reda på vem han egentligen är.. och att han lär sig döda på egen hand utan så mycket hjälp av andra

Omen, The (1976)
Omen III - De sju knivarna (1981)
Omen 4 - Ondskans hämnd (1991)