Omen 4 - Ondskans hämnd

2,5

Handling: Damien Thorn är död, men hans profetia blir återfödd i flickan Delia. Hon blir adopterad av de två advokaterna Gene och Karen. När Karen får reda på att Delia föddes under oklara omständigheter, anlitar hon en detektiv för att finna Delias biologiska föräldrar. En rad mystiska incidenter inträffar och Karen börjar känna att hon inte kan lita på någon i jakten på sanningen om Delia...

År: 1991

Jim Byrnes
Don S. Davis
Asia Vieira

Arcadia

Mycket brister, men hyffsat underhållande.

Savannah

Ja, inte för att denna film är en medlem av den klassiska Omen-trilogin, men jag anser helt klart att den har sina kvaliteter. För oss som gillar rysare utan tröttsamma chockeffekter är den något av ett måste. Inte minst känns det uppfriskande med en ond tjej i huvudrollen! Sevärd.

Jag tycker att denna film var jättebra..

Robert_Eriksson

Sämst av Omen-filmerna, men precis som de tre första har den här ett djup och en intelligens som de flesta andra filmer i genren saknar. En stark trea!

En underskattad skräckfilm som jag tycker är både spännande och lite kuslig. Ska man se skräck så håller jag mig till sådana här liknande filmer, då jag slipper allt löjligt och får se lite begåvning bakom det hela.

Omen, The (1976)
Omen II (1978)
Omen III - De sju knivarna (1981)