Across the Universe

Musikal:

Across the Universe Köp filmen på CDON
Musikal:

Handling: På 1960-talet reser hamnarbetaren Jude (Jim Sturgess) till Amerika för att hitta sin far. Där förälskar han sig i den amerikanska tonåringen Lucy (Evan Rachel Wood). När hennes bror Max (Joe Anderson) blir inkallad till Vietnamkriget blir de involverade i fredsaktivism.

Regissör: Julie Taymor
Salma Hayek
Bono

Copyright AB Svensk Filmindustri

Isabellet

Jag må älska Beatles, men denna filmen var lite väl mysko för min smak.

Lustigt resultat när handligen kretsar kring en hel hop med Beatles låtar, Help var dock redan tagen.
Annars så var det en estetiskt snygg och välgjord film.

Maria007

Sämsta löjligaste filmen på bra länge. Se den inte!

uncle_funk

En film med så mycket olika, underbara bildspråk är svårt att hitta, Detta var en fullkomlig musikfilm som fick mig tappa hakan under låten "Strawberry Fields".
Grymt bra ombyggda låtar, aktörerna både sjöng bra och agerade utmärkt. Med glimten i ögat lyckades filmen rejält.
Folk som ger filmen mindre än en 4:a borde kolla igenom filmen igen.

Audrey T

Filmen utspelar sig under 60-talet och handlar om den unge konstnären Jude som åker från Liverpool till USA för att hitta sin far. Där träffar han Lucy och de blir förälskade. Lucy blir medlem i en antikrigsgrupp vilket Jude inte uppskattar.

Bra idé att göra en film fylld med Beatlessånger och filmen är många gånger vackert gjord men av någon anledning lyfter den inte. Evan Rachel Wood gör ett platt och ointressant porträtt av Lucy. Att filmens karaktärer måste heta Jude, Prudence och Lucy känns fånigt. Det är också alltid svårt (som vi sett i många av dagens musikaler byggda på popmusik) att få en historia att passa ihop med ett antal sångtexter.

MaliciousDelight

Den här var inte alls så bra som jag trodde den skulle vara. De flesta låtar i filmen lät likadana och jag förstod aldrig riktigt vad filmen handlade om, det känns som den inte hade en riktig story. Seg var den också. Det här är inte alls min typ av film.

Venschla

Väldigt superduper bra! (?)

Biopremiär: 2008-02-22