Scary Movie 2

2,3

Handling: Om den första Scary Movie-filmen fick ett fast grepp om tonårspubliken, så är denna efterföljare som skräddarsydd för de lite äldre skräckfilmsfantasterna.

År: 2001
Natasha Lyonne
Veronica Cartwright

Copyright Dimension Films

filmernas härskare

Vännerna återförenas efter händelserna i första filmen och ska nu övernatta ett stort hus. Ovetandes om att ett spöke går omkring och ställer till det...

En av världens absolut sämsta och mest misslyckade filmer, är faktiskt den urtråkiga och skitiga Scary Movie 2.

Hela grejen med att parodiera filmer känns lite bortblåst, då manusförfattarna faktiskt försöker skriva något annat än parodi. Det blir mycket lite parodi och alldeles för mycket av onödigt och uselt material.

Sedan är skämten på en liten sexårings nivå. De skämten kan man skratta åt om man tagit en nypa lustgas eller om man är packad. Istället är det mest äckligt och obekvämt.
För att inte tala om att det blir riktigt trist.

Den enda stora höjdpunkten är faktiskt parodin på Exorcisten i början av filmen, som blev roligt och lyckat.

Resten är bara skräp.

Det enda som är bra är Exorcistscenen i början. Sen tappar filmen allt.

Det roliga med dom här filmerna är ju att man gör parodier av andra filmer, men här ville man något mer; man ville göra sin egen "skräckfilm", men resultatet blev bara patetiskt. Nivån på humorn är den samma som för barn på mellanstadiet som fortfarande sysslar med kiss och bajs humor och skådespelarinsatserna är bara löjligt och ett stort skämt.

Det blir givetvis underkänt.

Jag älskar Scary Movie, och tycker Scary Movie 3 och 4 är väldigt underhållande. Den här däremot finner jag äcklig och dålig. Kan ju iofs bero på att jag inte sett Exorcisten och säkert fler filmer den gör parodi på. Men eftersom jag aldrig vill se Exorcisten heller så kommer jag aldrig fatta det roliga med denna.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Haha, lite bättre än ettan! Jag förstår handlingstexten här på FP, fastän mycket fortfarande här är billiga skämt som blir antingen tråkiga eller askul.

heroin

Riktigt dåligt. Det enda som var kul var Exorcist-scenen i början, resten av filmen är bara skit.
En av de sämsta filmerna jag sett, spara pengarna/spara tid/spara en risk att åka fast på IPRED-lagen, och köp inte/ladda inte hem denna.

Usel egentligen, men inledningen är fyndig med bl a James Woods. Den får en svag tvåa.

MaliciousDelight

Det här är den sämsta scary movien. Finns inte en enda rolig scen i filmen. Men tja... kanske bara jag som har dålig humor?

madeleine_g

Det här var en film som ala skulle ha sett när den kom ut och den var verkligen helt okej under sin tid. Men om man ser den idag så kan ja verkligen inte låta bli att inse hur dålig den verkligen är. Skämten är uttjatade, skådespelarna dåliga och effekterna lika så. Tycker den är sjukt överdriven och har inte all min typ av humor. Visst den driver med skräckfilmer och rysare och ibland så kan det vara underhållande men inte efter 100 gånger, då börja man tröttna på den.

Nej tack, den första filmen var rolig och underhållande. Den här är bara tjatig och fjantig precis som de andra efterföljarna.

anton__

den här filmen är hur bra som helst särskilt fågeln

Scary Movie (2000)
Scary Movie 3 (2003)