Lilo & Stitch

Handling: Greppa närmaste surfbräda och häng med till det sköna, gröna Hawaii på ett svindlande äventyr tillsammans med Lilo och Stitch.

Lilo är en ensam liten flicka, som adopterar ett djur hon tror är en oskyldig hundvalp. Hon döper honom till Stitch, utan att veta att han är resultatet av ett farligt rymdexperiment. Stitch visar sig snabbt vara en riktig elaking, som sabbar allt som kommer i hans väg.

Stitch är mest intresserad av att använda Lilo som beskyddare mot ett gäng utomjordningar, som jagar honom. Men Lilo har bestämt sig för att göra Stitch till sin vän. Med envis kärlek och en fast tro på "ohana" - hawaiianernas starka familjegemenskap - tinar hon sakta upp Stitchs hjärta för att ge honom det han aldrig var skapad för - förmågan att bry sig om och känna vänskap...

År: 2002

Susan Hegarty
Amy Hill
Steve Alterman
Emily Anderson

Disney kör på med sin värdelösa mall. Håll er till Pixar istället om du är åtta år eller äldre. Dom riktar sig till en bredare publik och har mer fokus på humor.

Härlig film med bra budskap. Bra musik filmen igenom.

Tecknandet är ju helt förskräckligt om ni frågar mig, men historien är lite smågullig.

nä ush jag gillar aliens men denna barnfilm är bara för mycket!

detta är en av de bästa disney filmer som gjorts förutom de klassiska filmerna dock

dean martin

Skönt att se en film från Disney som inte är stöpt ur samma form som allt annat därifrån de senaste åren. Animationen är toppklass och allt är inte svart och vitt och sockersött som man är van vid från Disney. Storymässigt slår den de flesta nya 3d-animerade filmer, förutom från välproducerade Pixar då.

tosslan

Oerhört bra! Älskar allt med den! Historien, figurerna, rösterna och musiken!

Bambi Tjejen

En Gullig Disneyfilm.Mycket bra men inte ett Mästerverk.Ändå
för påhittad med rymdvarelser på Hawaii. Stark 4:a

Filmen är animerad

Stitch! - Experiment 626 (2003)
Lilo & Stitch 2 (2005)
Leroy & Stitch (2006)