Fullt hus

Handling: När Kate Baker ska ut på turné med sin första bok blir det pappa Tom som ska ta hand om familjen. Men att försöka leda ett fotbollslag, uppfostra tolv barn och samtidigt sköta hushållet visar sig vara en övermäktig uppgift. Snart är katastrofen ett faktum.

År: 2003
Brent Kinsman
Shane Kinsman
Paula Marshall

Pesole

Är en riktigt rolig familje film, den är kul att se på. Man har roligt, en bra film att kolla med vänner. Den har en handling, bra skådespelare.

Movie_girl

Ja det var verkligen en familjefilm. Men den var väldigt bra...

Shellix

En mkt. rolig film, faktiskt. Avskräckande exempel, 12 barn+virrig pappa=ingen bra kombination.
Steve Martin är lika dan jämt, men hans stil passar i såna här filmer. Samma gäller för Ashton Kutcher.
Men Duff...*skakar på huvudet* Den lilla barbie-wannaben borde inte ens försöka vara skådespelerska... :S

mycket bra och mycket rolig :) men jag skulle nog aldrig palla 12 ungar haha

Sweet_Jenny

Mycket gripande och rolig film. Ett mästerverk. Jag grät i slutet av filmen- när det var "point of no return". Mycket bra skådespelare var med som jag kände igen sen förut. Han som spelade Mark i filmen tyckte jag synd om.

Tom Welling, Skådespelaren vars namn är Clark i serien "Smallville" var med i denna film. Tycker att helheten av filmen är mycket bra. Kunde kanske ha gjorts bättre. Men det blir en 5a ändå.

Hillary Duff och Ashton Kutcher var med i filmen också... Han spelade en kille (Hank) som var pojkvän till ett av barnen och var som fin av sig och brydde sig mycket om sitt utseende. Han var tydligen en modell och hade en biroll i filmen, därför syns han inte ovan på listan över skådespelare - men imDb ser man att han var med. Han tyckte inte om barnen. Barnen gav Hank några busstreck. Köttfärs - boxers - galen hund. :)

Man fick se likheter mellan Ensam hemma 1 (filmen) och denna film - eftersom dem är så många och att det fanns dem som var utanför - speciellt Mark... Han med glasögonen. Och att det var busstreck med i den.

En -2 som film, i sin egen genre samt som underhållning.

Taglines: This Christmas The More... The Scarier! / Growing pains? They've got twelve of them!

Detta är en alldeles för billig komedi för att komma från Martin. För mycket manusmissar gör denna film seg och stundtals riktigt tråkig. Alldeles för lång tid mellan skämten.
Martin kan bättre och mer. Hunt är bra i sin typiska biroll (oftast ständig b-rollsinnehavare). Enda behållningen är nästan att vila blicken på mycket snygga/vackra Perabo.
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen. Detta varken vill eller kan man se om. Om man tycker det är det en ren ålderssakfråga: yngre kanske gillar detta gulliga uramerikanska.

Trivia: Based on the real life Gilbreth family. The name Gilbreth appears several times throughout the film: Nora says that it's her grandmother's name when the kids are playing the game with the apples; it's Kate's maiden name according to her yearbook; it's Kate's maiden name according to the dust jacket of her book. / The real family had 6 boys and 6 girls. / The actual family did not have any twins. All the children were single births and the father regretted this because he felt multiple births to be more efficient.

Små rolig film, men ingen jätte höjdare. Får en 3:a

tuffa tjejen

En rolig komed med bra skådespelare specielt Hilary, en rolig handling och intressant handling men den var kanske lite seg på en del ställen!!

Ush vilken dålig film den käns som en kopia av andra filmer..

Canucks_

Bra familje. En av de bästa film av denna typen jag sett iallafall. En film för alla åldrar.
Rolig, bra handling och (en del) bra skådespelare. t.ex. Hilary Duff är kass, men söt, så det funkar ändå. Kul att se Tom Welling i något annat än Smallville.

En bra film helt enkelt.

Fullt hus igen (2005)