Upside of Anger, The

Handling: När Terrys man en dag lämnar henne utan så mycket som ett farväl, kastas Terrys (Joan Allen) och hennes fyra döttrars liv omkull. Familjevännen Denny (Kevin Costner), en före detta basebollstjärna, kommer in i deras liv och här börjar en annorlunda vänskap som påverkar dem alla starkt.

Regissör: Mike Binder
Keri Russell
Alicia Witt
Mike Binder
Tom Harper

En positiv överraskning där skådespelarna sköter sig bra (Joan Allen är en underskattad skådespelerska och en av de bästa i Hollywood). Gillar att allt inte bara är positivt utan att det även finns en del tragiska händelser i filmen.

Filmen är smockfull av brittisk överklasshumor - någonting som blir ganska irriterande. Den spretar iväg åt olika håll, men knyts ihop väldigt bra. Stundvis både gripande och svår att slita sig från.

Sid

Filmen var inte jättebra men den funkar.
Den får en svag trea.

romantiskt komedi, njaaa det där med komedi vet jag inte om jag kan hålla med om, romantik fans det ju men tycker mest filmen långtråkig och rätt tjatig. Och synd att man inte fick veta hur mamman va innan det där hände, hon va ju tydligen såå god innan, adde man velat se så man kunde gemfört, nu va hon mest jobbig under hela filmen. Filmen blev bättre mot slutet men nä ingen film jag kan ge mer än just betyget godkänt. Får en 2:a

lindajjj

En svag trea. Filmen gick att titta på, men det blev för mycket med fyra döttrar, det blev för lite djup, de försökte få med för mycket olika saker. Och om mamman var så himla god innan "det" hände, skulle man ha vilja sett exempel på det, för att se hur hon påverkades. Nu var hon ju en ragata filmen igenom.

Pesole

Detta är en ganska dålig film, den är helt okey. Kevin Costner spelar en gammal baseball spelare, som är alkolist, det är inte en roll som man vill se honom i. Han ska spela mer hjälte rollar eller så.

Att sitta och lyssna på gnäll och skrik från en sur tant var bara jobbigt och tjatigt! Bättrade sig i mitten av filmen, men inget att hurra för. Godkänd.

Tråkig filmm men det var en svenska som det handlade lite om!

Biopremiär: 2005-08-19