Final Destination 3

Final Destination 3 Köp filmen på CDON
2,4

Handling: I den tredje filmen i rysarserien Final Destination förvandlas Wendys och hennes vänners liv till en mardröm...

Wendy får en föraning om en olycka på ett nöjesfält där berg-och-dalbanan förvandlas till en dödsfälla. Wendy och hennes vänner klarar sig tack vare hennes varning och nu tvingas de som lurade döden att ta konsekvenserna. Mörkrets makter är ute efter dem en efter en och nu måste de samarbeta för att ha en chans att överleva. Men går det verkligen att lura döden?

Regissör: James Wong
Cory Monteith
Dustin Milligan

Copyright New Line Cinema

Mackie

Tunnare story och markant sämre skådespel än de två första filmerna (även om det även fanns karaktärsstereotyper i tvåan också), men fortfarande underhållande, sätten de dör på är blodiga och trevliga att se på! Som helhet är den dock rätt mycket sämre än ettan och inte heller i klass med tvåan.

Med Final Destination 3 har man gjort en usel uppföljare till de mycket obehagliga filmerna Final Destination 1 (2000) och 2 (2003). Skådespelarna är pinsamt dåliga och handlingen är krystad och ologisk. De finurliga dödsfallen som har varit filmernas styrka är här inget mer än överkomplicerade splatterparader. När jag tittar på någon av de tidigare filmerna drabbas jag av mycket stark ångest och fascination inför det faktum att en detalj verkligen kan ödelägga ett helt liv. Det känner jag inte alls av här - filmen är tråkig och ointressant, och det taffliga slutet fick mig verkligen att ilskna till. Ska man tolka det som att det om ytterligare tre år kommer en fyra? Skona mig.
"So let me get this straight; I'm gonna OD on nail polish, and Ian is gonna be embarrassed to death?"

struwe

Lite av samma sak men helt klart en av dom bättre final destination filmerna

Att folk ger låga betyg till 3an tror jag endast handlar om att folk tröttnat. Alla Final Destinationfilmer har samma handling. Men man ska döma varje enskild film rättvis. Jag har sett alla 5. Och 3an är en av dom bästa. Varje film har sitt eget katastrofscenario i början där alla dör. 3an har det bästa och läskigaste scenariot. En berg och dal bana. När hon ser synen sen vaknar. Och man ser vagnen rulla iväg. Det är kusligt! Dödsscenerna är läskiga och fantasifulla. En scen dock upprörde mig mycket. Det gick lite för långt när dom solade solarium. Skådespeleriet hade gått tillbaka till samma klass som 1an. Bra, starkt och intensivt. Mot slutet var det riktigt spännande. Det kändes som döden så snabbt som möjligt ville avsluta dom sista. Så man satt som på små nålar i slutscenen. Helt klart en av dom bättre i serien.

Wow den här filmen gillar jag. En blandning av skräck och thriller. Man får hela tiden försöka tänka ut själv vad som näst ska komma vilket jag gillar. Makabra scener ibland, nästan så det är svårt att det ska vara trovärdigt. Men jag gillar den här filmen. Det blir aldrig tråkigt. Så helt klart en fyra.

Filmen har det bästa slutet av de tre filmerna, annars är den nog sämst. Otäck och blodig är ett stort plus men handlingen är lite.. svag och det finns många frågetecken..

Dhani

Oj oj vad dem förstörde filmen med att göra sådann kass uppföljare första & andra filmen är bäst det här ner i botten med den.

En totalt onödig film, man vet vad den handlar om och uhr den kommer att sluta. Nu har det spårat ut totalt..

Kejnoo

Man vet handlingen.. man vet hur det kommer sluta .. så varför?

Final Destination (2000)
Final Destination 2 (2003)
Final Destination, The (2009)
Final Destination 5 (2011)