Final Destination 2

Handling: För sin egen säkerhet har Clear Rivers, den enda som klarat kraschen med flight 180 med livet i behåll, valt att låta sig låsas in på ett mentalsjukhus, och hon lever i ständig skräck för att Döden ska komma och att hon ska möta samma öde som sina vänner. Kimberly Corman är på väg att tillbringa en helg tillsammans med vänner då hon får en syn om en fruktansvärd bilolycka som kommer att ske på Route 23. Kimberly är chockad men handlar snabbt. Hon blockerar påfarten till Route 23. De andra trafikanterna blir irriterade ända tills det som Kimberly sett för sin inre syn plötsligt spelas upp framför deras ögon, denna gång är det verklighet. Döden ödelägger motorvägen och de som blivit kvar vid påfarten klarar livhanken med nöd och näppe. Och Kimberly vet att det här bara är början.

År: 2003
Tony Todd
Sarah Carter
Alex Rae
Shaun Sipos

Mycket snygg uppföljare. Den är ju inte direkt olik ettan, men jag gillar idén och ser gärna fram emot en tredje film.

Den är inte riktigt lika bra som ettan, men mer spännande eftersom äventyret omfattar fler olika personer. Det är faktiskt ännu mer en gissningslek i tvåan än i ettan. Jag har inte fattat vad som faktiskt händer på slutet.

Ganska lik den första filmen. Vissa ologiska grejer (t ex en bil som helt plötsligt har förflyttat sig några meter för att handlingen ska gå ihop), men annars fanns det inga större överraskningar.

Alla Final Destionationfilmer har samma handling så det behövs inte förklaras. Det som gjorde den här filmen sämre än 1an var helt klart skådespeleriet. Det var hemskt. Det kändes dåligt och påklistrat. Nästan som om skådespelarna kände att dom inte kunde leva upp till måttet av 1an. Men filmerna i den här serien är bra så det är en underhållande film. Det blir en 3a. Synd bara att den enda bra skådespelaren dom hade var den svarta läskiga snubben från bårhuset.

Bättre äm ettan. Realtivt spännande och tillräckligt äcklig och blodig.

Dhani

En mycket bra uppföljare fast det pratas för mycket om den första filmen så det blir ganska tjatigt i längden.

Angelus

Final Destination2 började bra, men slutade i katastrofalt dåligt, snygga scener, bra skådespeleri, Alison Larter var lika vacker som vanligt, första delen på filmen var snyggt samman vävd med första filmen men slutet...var som sagt fruktansvärd dåligt då filmen försöker bli "djup", en besvikelse eftersom första filmen var så mycket bättre, betyget blir en svagt 2a

Sallee

Final Destination 2 är en ganska okänd film för min del.
Har alltså inte sett ettan, men önska att jag hade gjort det. Jag tror helt klart att den är betydligt bättre än tvåan. Tillbaka till filmen som var en ganska rörig film. Svår att hänga med, men som ändå kommer få ett godkänd betyg. Anledningen är väl den att jag gillar handlingen. Dock inte skådespelarna.

Betyget hamnar på +2

Skaparna har lyckats väva in här filmen i händelser från ettan. Detta gör de väldigt bra, men den håller ändå inte måttet till en fyra, dock en stark trea,

Final Destination (2000)
Final Destination 3 (2006)
Final Destination, The (2009)
Final Destination 5 (2011)