Final Destination 5

Handling: Elva år efter explosionen på Flight 180 har Sam Lawton en föraning om att bron han är på kommer kollapsa och döda honom och många runt omkring honom. När visionen blir verklighet lyckas Sam att rädda sig själv och några andra men Sam och hans flickvän Molly upptäcker att döden fortfarande är efter dem och de som överlevde den fruktansvärda olyckan...

År: 2011
Arlen Escarpeta
Ellen Wroe
Tanya Hubbard

Copyright New Line Cinema

Den här filmen var bra men inte lika bra som 3an och 4an. Man fick lära sig lite mera om hur reglerna fungerade mot slutet av filmen. Påkostade specialeffekter som vanligt och påhittiga avrättningsscener. Kusliga scener men vissa saker verkar väldigt orealistiskt. Jag tror till exempel inte att en maskin man använder i laseroperationer faktiskt kan förvandlas till en lasercanon med den styrkan. Varför skulle man designa den funktionen för? Verkar bygga mera på skrock, myter och människors rädslor. Men filmen var bra. Dock kunde den inte mäta sig med det otroligt spännande slutet i 4an. Men jag gillar verkligen Final Destionationfilmerna så den här filmen får ändå en 4a.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Inte riktigt lika spännande som de andra och man undrar varför ingen börjar söka på Internet om "fenomenet", men sen fattar man det på slutet. Tycker de knyter ihop säcken med den röda tråden på ett bra sätt, och det är väl det snyggaste ihop med broscenen förstås!
Del 1, 2 och 3 är bäst.

Tycker filmen är genomtänkt och underhållande. Det är spännande trots att den är ganska så förutsägbar. Dock tycker jag femman har endel oförutsägbara händelser som lyfter den. Den är inte lika förutsägbar som den andra trean jag såg :)

Biopremiär: 2011-09-09

Final Destination (2000)
Final Destination 2 (2003)
Final Destination 3 (2006)
Final Destination, The (2009)