Harry Potter och hemligheternas kammare

Harry Potter och hemligheternas kammare Köp filmen på CDON

Handling: Bilar flyger, träd slår tillbaka och en mystisk husalf kommer för att varna Harry Potter. Så startar det andra året av hans förtrollande resa till en värld fylld av trolldom. Under det här året på Hogwarts, talar spindlar, brev skriker och Harrys förmåga att tala med ormar får hans vänner att bli misstänksamma mot honom. Från duellklubbar till skurkaktiga Dunkare är det här ett år fyllt av äventyr och fara när det med blod står skrivet på väggen att hemligheternas kammare har öppnats. Det krävs både magiska trollformler och stort mod av Harry, Ron och Hermione för att kunna rädda Hogwarts.

År: 2002
Regissör: Chris Columbus
Originaltitel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Alternativ titel:Harry Potter 2 (söktitel )
Ingår i tema: Trollkarlar

Robert Hardy
David Bradley

Copyright Warner Bros.

Evenstar_92

Följer också boken troget, någonting jag gillar mycket dvs.
Bra skådespelarval till Gyllenroy Lockheart där.
Basilisken var också bra gjord, Dobby med.
Sevärd på alla sätt och vis.

martin88

Precis som första filmen är det inte samma nivå på filmen som boken. Det känns som flera skådespelare spelar över och överlag riktas filmerna mer till barn än böckerna. Effekterna är ändå ganska imponerande och en viss spänning lyckas de skapa med passande musik, dock inte lika nagelbitande spänning som stora delar av boken har. Svag 3:a!

tungspets

En film jag nästan börjar bli less på att se eftersom jag nästan sett den så mycket. Ändå älskar jag den så himla mycket!
Chris Colombus visar att man inte alls behöver följa en bok så himla noga men fortfarande göra det bra. Det är bara så himla synd att han inte fick göra någon fler film. Fyfan åt det, säger jag då bara.

Ajice

Awesome, bara underbart att vara tillbaka igen.

heroin

Andra Harry Potter-filmen i serien och helt klart den bästa.

Välskrivet manus (från den ännu mer välskrivna boken) och filmen är rätt igenom så spännande och bra att till och med Daniels halvkassa skådespelarinsatser räddas.
Magisk är vad jag har att säga om denna film.

Självklart kan den inte jämföras med boken. Boken är så spännande att du inte kan lägga ifrån dig den om så ditt liv hängde på det.
Har man läst boken är filmen verkligen magisk, att man äntligen får SE det där isande spännande som boken berättar.
Helt klart min favorit bland både böckerna och filmerna.

Noisome

Den sämre av HP-filmerna. Barn älskar denna film, och jag förstår varför. Kul att se den för att ha sett hela serien, men ingen film jag ser om många gånger.

IWantItThatWay

Spännande och bättre än första filmen. En väldigt svag fyra för att den var lite tillgjord ibland, men garanterat sevärd! Jag är generös med betyget eftersom jag inte har läst boken :)

filmälskartjejen

En stark fyra ger jag denna coola film. Den är ju inte riktigt suuuuupercool men den är ju ändå bra. Jag gillar effekterna med ormen men datorspelet är faktiskt roligare, fast det är klart, då får man ju ta del i sökandet, sparkandet och trollandet. Men att godkänna denna film är ett stoort måste. Den är bra, men om man ej sett första filmen är den så smått långtråkig men den bjuder på läskande upplevelser och häftiga delar. Ni borde se den, för den är riktigt bra.

jsmedlof

En väldigt trevlig och mysig film.
Spänningen i filmen ligger på topp och jag ska nu fortsätta mitt Harry Potter maraton.

Sämsta Potterfilmen. Det räcker.

Harry Potter och de vises sten (2001)
Harry Potter och fången från Azkaban (2004)
Harry Potter och den flammande bägaren (2005)
Harry Potter och Fenixorden (2007)
Harry Potter och halvblodsprinsen (2009)
Harry Potter och dödsrelikerna: del 1 (2010)
Harry Potter och dödsrelikerna: del 2 (2011)