Harry Potter och dödsrelikerna: del 2

3,9

Handling: Den sista filmen om Harry Potters äventyr och den direkta fortsättningen på ”Harry Potter och Dödsrelikerna: Del 1”.

Allt har lett fram till detta, den ödesmättade uppgörelsen mellan de goda och onda krafterna i magins värld. Ondskan finns överallt och ingen går längre säker men det kan bli Harry Potter som måste göra den största uppoffringen när han en sista gång ställs mot Lord Voldemort. Slutet är här.

År: 2011

Alan Rickman
Warwick Davis

Copyright Warner Bros. Pictures

GalnaMee

Mäktig avslutning på den bästa serien någonsin. Skådespelarna var fantastiska (speciellt en viss Alan Rickman) och musiken gav mig ständiga rysningar. Satt som väntat och grät under större delen av filmen, bara för att fortsätta när eftertexterna rullat färdigt. Harry Potter är och kommer alltid att vara mer än bara böcker och film för mig, och slutet var det värdigt. Det är helt enkelt bara att tacka och bocka för den här tiden.

Ett storslaget avslut är perfekta ord att beskriva denna film med. Underbart, trollskt foto, fantastiska skådespelare och ett episkt avslut. Likt en opera gav den mig gåshud och tårar i ögonen nästan genom hela filmen. Helt makalöst mästerverk!Perfekt helt enkelt. Ett värdigt avslut till en obeskrivlig serie.

Egentligen borde man kanske sett del 1 precis innan, men det hann jag inte. Fast jag mindes den rätt så bra. Del 2 fortsätter precis där den första delen slutar och det är i del 2 som det verkligen börjar hända grejer. Även om jag tycker det var bra att många onödiga detaljer från boken inte var med känns det som att det saknades något för att detta skulle bli en 5:a. Men det var bra effekter och skådespelandet var ganska bra som vanligt. Fast jag kan tänka mig att det är svårt att förstå allt om man inte läst boken innan.

Ajice

Det här är väl än av de som jag kanske inte älskar, men det händer ju så förbannat mycket!

En 4+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ett mäktigt avslut. En mycket imponerande inledning visuellt och ljudmässigt; CGI, klippning och soundtrack/tema. Äntligen är de många sega transportsträckorna i flera filmer borta igen! Snygga tvistar och inte lika mycket osäkert handlande av våra tre huvudpersoner.
Detta kan och vill man se om och det hamnar i filmsamlingen så småningom, men det är dock ej inget mästerverk.

Det var en bra film. Dock så har jag inte Harry Potter som en favorit själv. Men jag njöt av filmen. Jag gillade inte slutet allt för mycket. Tycker Harry Potter kunde gjort lite andra och häftigare val. Slutfighten med Voldemort var ju självklart höjdpunkten och bara njutningsfull att se. Härlig stämning också hur Voldemort hela tiden oroade sig för Harry Potter. Det klassiska är ju att boven skrattar med ett ondskefullt leende och hånar hjälten hela tiden. Men den här boven verkade seriöst orolig för vad Harry Potter skulle göra. Det gav lite mer psykologisk realism i filmen som jag gillade. Hade jag varit ett större Harry Potter fan så hade jag säkert gett den här filmen en 4a eller 5a. Men allt som allt är det en bra film som jag är säker på att många Harry Potter fans kommer att älska.

En mycket bra avslut på serien tycker jag med många bra skådespelar insatser

Milla86

Den avslutande delen av Harry Potter är precis lika underbar som alla de andra filmerna. Trots att jag har läst böckerna, tycker jag ändå att det är spännande att följa karaktärerna.

Det enda negativa är att filmen emellanåt känns lite seg. Liksom boken faktiskt.

Lizen

Vart tog den juvliga magin vägen =(

Cammie

Värdigt slut på HP-serien? Ja, om än med lite modifiering.

Biopremiär: 2011-07-13

Harry Potter och de vises sten (2001)
Harry Potter och hemligheternas kammare (2002)
Harry Potter och fången från Azkaban (2004)
Harry Potter och den flammande bägaren (2005)
Harry Potter och Fenixorden (2007)
Harry Potter och halvblodsprinsen (2009)
Harry Potter och dödsrelikerna: del 1 (2010)