300

Krig:

300 Köp filmen på CDON
Krig:

Handling: Under slaget vid Thermopylae, utkämpade kung Leonidas och hans 300 spartaner en blodig strid på liv och död mot Xerxes och hans persiska armé. De till synes oöverstigliga hinder som ställs mot grekerna, förenar nationen mot fienden och drar en gräns för demokrati.

Regissör: Zack Snyder
Dominic West
Andrew Pleavin

Copyright Sandrew Metronome

olivera91

Va? Vänta nu! Det måste vara något fel! Jag har nu vänt och vridit på dataskärmen, uppdaterat flera gånger om, kollat med förstoringsglas, ingen skillnad! Det står verkligen "8,0/10".

IMDB är världens största filmdatabas och 1000-tals personer betygsätter filmer på sidan. Har världen fått fnatt? Här har man just stirrat på nåt fånigt dataspel i två timmar och så får man veta att det är en spelfilm i klass med "The Green Mile" och "Pirates of the Caribbean".

Hjälp mig, jag förstår inte! Varenda move ser så konstgjord ut att man undrar om Gerard Butler och de andra magrutorna över huvud taget gjorde något annat än att sätta på sig sina löjliga kalsonger och vråla lite här och där. Det är så oerhört genomruttet dåligt att det är skrattretande.

Typ alla snackar om hur snygg den här filmen är, men nu när jag sett den så måste jag säga att jag är ganska besviken. Specialeffekterna blir överflödiga och hela filmen ser ut som ett ganska vanligt dataspel med usla miljöer och olika sorters specialgubbar som man ska döda. Stridskoreografin är bra, men sen så har vi ju å andra sidan den tunna handlingen, avsaknaden av ett historiskt djup samt de usla dialogerna. Allt som allt var filmen ganska underhållande för en kväll, men jag hade mycket hellre sett lite mer historiskt djup och en handling istället för det här missbruket av specialeffekter och våld som 300 i grunden är.

SvenskaFilmNörden

En mycket bra film som skildrar tidsepoken när perserna höll på att erövra världen, men en grupp modiga, galna spartaner satte stopp för det. Effekterna är bland det absolut bästa jag har sett, de datoranimerade scenerna känns inte som ett patetiskt försök att skildra något slag, som det så många gånger har gjort. De är istället mer verkliga, mer trovärdiga, även fast man fattar att så där kan ingen göra.

Skådespelarna, de flesta okända, gör en mycket bra prestation, de väcker liv till figurerna och gör så att man känner att: Wow, han kanske ändå har funnits i verkligheten. Skådespelarna tillsammans med effekterna är filmens höjdpunkter. Man tänker inte speciellt mycket på att manuset är ganska tunt och inte är 100%-igt genomarbetat. Om man tänker efter så händer det ju inte så mycket i filmen, lite bråk för den lilla armèn och sen lite gnabb i Sparta.

En mycket bra film som rekommenderas till alla myt- och action älskare.

Solid krigsfilm som är underhållande men den har inga toppar men heller inga lågvattenmärken. Stundtals cool.

Nefern

Fruktansvärt tjusigt, jag pausade ett par ggr bara för att ta in alla sanslöst snygga scener i filmen. Men i övrigt fick jag intryck av en parodi på- snarare än en verklig krigsfilm. Jag skulle beskriva 300 som en remake av Gladiator fast på syra (skulle jag kunna tänka mig), allt var draget till sin spets, svulstigt,övernaturligt, enormt och stereotypt så det sprakade. Jag blev nästan illamående av alla slow motion-scener, spända muskler och storslagna repliker, det känns ungefär som att äta en pizza med en gräddtårta på (skulle jag kunna tänka mig).

Estetiskt tilltalande, men inte på något annat vis

tårtsmula

lätt en av dom bästa filmer jag sett

movie-king

skit häftiga fightscener!
det blev tredje gången gilt för mig!
har försökt se den två gånger innan men bara en halvtimme för tyckte att den var seg i början men efter att dom går ut i krig är det verkligen sevärt!

antoniuz

svag 4'a

En av dem bästa och mäktigaste filmer jag sett. Poetisk, Vacker, Blodig, Sexig, Brutal, Erotisk och Unik är bara några ord jag kan få fram på rak arm nu som kan beskriva mina känslor och mitt intryck efter av att ha sett detta mästerverk. Varje ruta genom hela filmen är som ett konstverk och special effekterna är grymma, realistiska och bländande. Skådespeleriet höll väldigt hög klass och jag blev imponerad hur äkta allt kändes. Wow vilken milstolpe inom cinema och konst.

Biopremiär: 2007-04-04

300: Rise of an Empire (2014)