Diary of the Dead

Ta bort betyg

Diary of the Dead Köp filmen på CDON
Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: Zombiefilmen kretsar kring en grupp filmstuderande som försöker spela in en skräckfilm i skogen och blir själva terroriserade av zombies i processen.

Regissör: George A. Romero
Martin Roach
Shawn Roberts
Alan Van Sprang

Copyright The Weinstein Company

Romeros största problem är att hans filmer alltid känns som B-filmer. Det stämmer in även här, men upplägget fungerar mycket bättre denna gång än vid hans tidigare uppföljare. Trots stora brister är Diary of the Dead rätt spännande och underhållande. Kan inte ge den sämre betyg än en trea. Även om Romero fortfarande inte imponerar så är detta ändå hans bästa zombierulle sedan 1968.

Har i och för sig aldrig varit ett fan av George A. Romero, men när den erkände mästaren av zombiefilmer gör zombiefilm har man ju vissa förhoppningar på att det åtminstone ska bli vettigt. Det är det här inte i närheten av att vara. Romero har hakat på handhållen-kamera-vågen och trott att enbart formen utan innehåll ska kunna leda till något bra. Dåliga skådespelare, ytterst ooriginell historia och t.o.m. tråkiga skräckmoment gör att något annat än underkänt inte kan komma på fråga.

Jag har aldrig varit ett Romero-fan!
66/100 kritiker tycker denna är bra...! Publiken vet bättre i detta fall, fast tvärtom: 5.7/10.

losdrivaren

En godkänd film för att tillhöra zombie filmer:D

stilis

Ett gäng ska spela in en film, samtidigt som zombier går runt och smyger på dem. De försöker undkomma zombierna på bästa sätt.

Diary of the Dead är en lysande zombie-film av skräckmästaren George A. Romero.

Han har förmåga att skapa spänning på film.

George kan också uttrycka sin samhällskritik i alla hans zombie-filmer, som han får fram väldigt bra!

Skådespelarna gör himla bra ifrån sig.

Diary of the Dead känns som en realistisk och trovärdig zombie-film, eftersom George A. Romero har gjort en Mockumentär d.v.s. en påhittad dokumentär.

En klassiker!

tyckte den här filmen va kanon..har inte sett så många ur den här serien så jag kan inte bedöma om den e filmen e bra jämfört med dem andra men det va coolt att göra handfilmning i den här filmen och jag tyckte det funka kanon och skådisarna gjorde ett mycket bra jobb

En bra och ganska läskig zombie film dock en av dem sämre av George A. Romero. Känns grymt realistiskt om man har fantasin för dokumentär känslan. Handkamera är nåt som går nu och jag faller för det iaf.

den va inte som alla andra zombie filmer.. den va definitivt inte lika äcklig. kanske flämta till nån gång av hastiga scener men okej film va de. Även om jag inte är förtjust i zombisar. en trea för den va bra gjord

Night of the Living Dead (1968)
Dawn of the Dead (1978)
Day of the Dead (1985)
Land of the Dead (2005)
Survival of the Dead (2009)