Wrong Turn 2

Wrong Turn 2 Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Dale Murphy hostar och producerar sin egen såpa kallad "Den ultimata överlevaren" tillsammans med sex deltagare ledda av Nina Papas. De ska tillsammans överleva i ett post-apokalyptiskt wasteland som ligger vid en avlägsen del i West Virginia. Men för deltagarna visar det sig att det inte bara är ödelandet de måste överleva utan även de som bor där. Ganska snart ställs de inför infödda, inavlade och deformerade kannibaler som bara har en plan - att brutalt stycka dem och servera dem till middag. Spelet kan börja.

Regissör: Joe Lynch
Matthew Currie Holmes
Ken Kirzinger

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Danme83

Alltså denna uppföljare va verkligen inte bra hur tänkte dem undrar man, dålig underhållning och dåliga skådespelare och när man kollar på inledningen på filmen så är det bara onödig mord scen.

heroin

Riktigt dåligt måste jag säga, och ett riktigt hån mot den faktiskt väldigt bra föregångaren "Wrong Turn" från 2003.
Det enda positiva är väl möjligen att man får veta lite mer om hur "mutanterna" faktiskt kom till, annars är det här rent skräp.

Bland det sämsta jag sett på länge.

NJJ

den var riktigt ddålig, jag själv skulle nog gjort det bättre som skådis i filmen. Dessutom var storyn så dålig att man skrattade. Man ser att det är en riktig B-film. Dom gjorde nog bara uppföljaren för att dra in pengar på den.

struwe

Jag har inte sett ettan,men antar att den är bättre än den här

denna film ligger på plats 198 av 250 på listan

mycket bra film..dock har jag inte sett ettan men jag antar att den e läskigare..jag vart förvånad att den här va någerlunda bra..trodde att den skule vara totalt värdelöst.. men denna bra ...kul att henry rollins va med i filmen..gammal punkare.en trea pga klyschiga roller

En oerhört effektiv och händelserik blodfest. Det är väl vad man kan kalla denna uppföljare till en av 2000-talets hittills bästa rysare. Ettan är en modern klassiker i mina ögon. Den var snygg, äcklig och skrämmande. Tvåan är också rätt snygg och ännu äckligare, men definitivt mindre läskig. Eller rättare sagt... den är inte läskig alls. Sen gillar jag inte att filmen (som vanligt) känns fristående från ettan. Skulle lika gärna kunnat utspela sig innan första filmen.

Jag gillar ändå sånt här och jag accepterar den. Effekterna är mycket, mycket välgjorda och några av karaktärerna är faktiskt rätt tilltalande.

"Birth defects? No shit."

Betydligt sämre än föregångaren.

Wrong Turn (2003)
Wrong Turn 3 (2009)