Wrong Turn 4

2,0

Handling: Djupt inne i West Virginias mest isolerade obygd ligger ett övergivet sanatorium. När en snöstorm bryter ut söker en grupp collegestudenter skydd. Men det gamla sjukhuset har ett glömt förflutet som inte är alltför förtjust över deras intrång...

År: 2011
Dan Skene
Scott Johnson

Copyright Summit Entertainment

heroin

Ännu en värdelös uppföljare.
Det är inte spännande när man får se så mycket av mutanterna, då blir det bara skrattretande.
I första filmen fick man knappt se dem, bara känna deras otäcka närvaro, och det var betydligt mer läskigt.
Den här filmen var liksom tvåan och trean "små-spännande" men tyvärr för mainstream och tråkig för att få ett godkänt.

Man borde väl inte tycka det här är bra antar jag. Har sett hundratals filmer som startar likadant, med ungdomar som ska ut på äventyr en weekend och det slutar med att de råkar ut för otrevligheter.

Wrong Turn 4 berättar det som hände innan första filmen och påminner en hel del om norska mästerverket Kallt byte vad kommer till miljön. Men till skillnad från den så är det inte alls lika läskigt. Och det beror väl i stort sett på att detta lutar sig mer åt tortyrgenren som är så uttjatad att man nästan spyr åt det. Varje film vill bräcka den tidigare. Och dessa inavlade kannibaler blir aldrig tillräckligt obehagliga.

Men jag tycker ändå Wrong Turn 4 är välgjord och rätt spännande. Följer inte riktigt det vanliga och blir väldigt ödesmättad på ett positivt sett.

Wrong Turn (2003)
Wrong Turn 2 (2007)