Wrong Turn

Handling: För att gena svänger Chris in på en öde grusväg i skogen. Men istället för att komma fortare fram, krockar han med en stillastående bil och dess fem chockade passagerare. Upprörda berättar de att deras bil har fått punktering eftersom någon har spänt upp taggtråd över vägen... Efter flera timmars förgäves sökande efter hjälp i skogen, och i takt med att mörkret faller, kryper skräcken allt närmare inpå dem. När de hittar en jägarstuga full av groteska vapen och fasansfulla souvenirer efter en makaber jakt, tvingas de inse att något fruktansvärt är i görningen! Här pågår en jakt ... men vem är bytet?

År: 2003
Wayne Robson
James Downing

Copyright Summit Entertainment

inzomnia

En favorit i denna genren. Läskigt som f-n blir det många ggr och jag satt och skrek "nej, gå inte dit!" och liknande kommentarer som såklart ingen av karaktärerna lyssnade på. Visst, den är full av klyshor som vanligt, men till just denna film passar det bra. Efter att ha sett den är jag övertygad om att amerikansk "countryside" är fulla av dessa bestialiska herrar med ofördelaktigt yttre. ;)

cirkuscaramelli

En av de bästa filmerna jag har sett! I början trodde jag att jag hade förutsett hela filmen i princip, men inget av det jag förutsåg hände. Hela filmen fick det att krypa i mig och jag satt på helspänn. Jag älskar själva konceptet, att de är lämnade åt ödet ungefär. De har ingen hjälp på mils avstånd. Den enda störande detaljen är hur Eliza Dushkus karaktär är gnällig, precis som kvinnor ofta annars framställs i såna här filmer... Men i övrigt kan jag delvis förstå henne, det är bara det att hon blir barnsligt gnällig till slut.

Filmen är verkligen spännande.Den påminner om The Texas Chainsaw Massacre.Spänningen i filmen är verkligen bra. Filmen skapar hos mig ett medlidande med karaktärerna.Filmen får en klar fyra.Den är helt klart sevärd för er som tyckte om The Texas Chainsaw Masacre.

Danme83

En underhållande skräckfilm från början till slut man kan bara se den om och om hela tiden.

En besvikelse. Börjar klassiskt och håller måttet ett tag men sedan känns det som att det går utför. Alldeles för mycket korkat handlande. Kraften att leva borde vara högre än rädslan?! Vem springer inte in i skogen när en bil närmar sig långt där borta?! Irriterande att regissören låter det gå så långt. Det kan vara hög spänning ändå. Bra skådespeleri dock och kanske är det just det som gör att filmen får godkänt. Slutet är bara så illa och jag tror faktiskt inte jag har något som helst intresse av att se alla filmer efter denna.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ingen b-film, inget dåligt skådespel. Men oj vad det kryllar av skräckfilmsklichéer!

Wow sämre film får man leta efter. Merde! Slösa inte er tid med att se denna värdelösa film.

Elemental

En dramatisk film med det klassiska ”vara jagad och fly för livet”-temat. Ungdomarna är lämnade åt sitt öde och det är spännande att följa deras kamp för överlevnad. De icke-människoliknande varelserna är sannerligen groteska och man förstår hur desperat man själv skulle vara om man blev förföljd av dessa. Wrong Turn beskrivs allmänt som en rysare. Jag blev dock inte särskilt rädd av filmen, därför skulle jag hellre vilja kalla den för en riktigt bra thriller med några inslag av skräck.

En helt okej film, rätt spännande emellanåt. Godkänd. Tvåan är bättre.

En bra film, dock inte så skrämmande som jag trodde! men den va häftigt gjort så en fyra

Wrong Turn 2 (2007)
Wrong Turn 3 (2009)