Irene Huss - Tatuerad Torso

Irene Huss - Tatuerad Torso Köp filmen på CDON

Handling: På en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda polisen har att gå efter är en mycket speciell tatuering på torson. Tatueringen leder kriminalinspektör Irene Huss till Köpenhamn, och till den mystiske Tom Tanaka. Fyndet av det skändade liket är upptakten till fler otäcka mord.

Baserad på Helene Turstens bästsäljande roman med samma namn.

Regissör: Martin Asphaug
Anki Lindén
Junix Nocian

Copyright Nordisk Film

tessan81

Jag vet inte om jag har blivit känsligare med åren men allvarligt talat, vad är det med svenska kriminalare och hysteriska orgier i våldsamheter, blod och perversa mördare?

I "Tatuerad torso" blir jakten på mördaren totalt sekundär eftersom att fokus är de fruktansvärda styckmorden som även finns fångade på film. Storyn är inte bra utan snarare ointressant. Polisutredningen gör genombrott tämligen omotiverat flera gånger och det blir aldrig spännande.

I Irene Huss tuggar man bara om de sedvanliga ingredienserna i svensk kriminalfilm utan att tillföra något. Missa gärna.

martin88

En helt okej svensk film. Tyvärr känns det som man redan fått se det mesta tidigare (att en polis blir personligt engagerad och inblandad i ett fall är inte direkt första gången och känns både osannolikt och lite uttjatat). Detta är inte direkt den första svenska kriminalfilmen och själv håller jag både Beck, Van Veeteren och Wallander som snäppet bättre.

Det enda som räddar denna filmen från en 1:a är dem brutala slasher scenerna som är riktigt snygga och äckliga. Replikerna och dialogerna känns så otroligt träiga och skådespeleriet känns inte direkt bra.

tinytom

Jag har just fått tag på alla sex Irene Huss filmerna och köpt dem på Dvd.Ska se dem i ordning.Då jag hade sett denna den första filmen i serien tänkte jag:Hoppas nu inte att detta är den bästa i serien för då kastar jag filmerna i soptunnan.Okej.Denna är inte direkt dålig,men varför visa så extremt sadistiska scener i en tv-ruta på polisens kontor??Vi har fått reda på att offren blivit styckade.Det räcker med det.Sen vill åtminstone jag att en svensk film ska utspelas i Sverige och inte hatta mellan Sverige och Danmark hela tiden.Näpp.Detta var ingen höjdare faktiskt.Betyget hamnar på stark 2:a

Bra kriminalfilm för att vara svensk de e svårt att slå beck filmerna men den här lyckades starkt!! mycket obehaglig story men mycket bra

En bra film, man kunde dock lista ut bättre här än i t.e.x. Beck filmerna vem som va mördaren. Får en svag 4:a

tessan81

Isabellet

inte lika bra som Wallander & Beck filmerna, men helt klart värd att se.

Zitrioce

Jag älskar den här filmen! En jätte bra film som bjuder på en blodig filmstund...

Biopremiär: 2007-08-17

Irene Huss - Nattrond (2007)
Irene Huss - Glasdjävulen (2008)
Irene Huss - Eldsdansen (2008)
Irene Huss - Den krossade tanghästen (2008)
Irene Huss - En man med litet ansikte (2011)
Irene Huss - I skydd av skuggorna (2011)