Irene Huss - Den krossade tanghästen

Handling: Den välbärgade Richard von Knecht faller från en balkong och landar på en taxi på gatan. Det enda ögonvittnet är hans egen fru som lamslås av skräck. När kriminalinspektör Irene Huss kommer till platsen visar det sig snart att det som såg ut som ett tragiskt självmord i själva verket är ett brutalt mord på en av Göteborgs rikaste män. Och det följs av fler mord. Spåren leder Irene Huss in i en farlig värld av kriminella mc-gäng, droghandlare och utpressare. På hemmaplan utkämpar hon en annan fight; hennes upproriska dotter Jenny har en ny pojkvän med starka nazistiska åsikter. Irene Huss är en karismatisk och modern kvinna som tidigare varit europamästare i Ju-jutsu. 38 år gammal är hon mitt uppe i karriären som kriminalinspektör, men hanterar samtidigt ett hemmaliv med make och två tonårsdöttrar.

År: 2008
Stefan Gödicke
Mikaela Knapp
Robin Stegmar

martin88

Snäppet bättre än första filmen. Tycker ändå att det finns bättre svenska polisfilmer. Själva polisstoryn är ganska spännande men inte alltför originell och lite överdriven. Det vid sidan om tycker jag inte är lika intressant. Visserligen är Reuben Sallmander bra i rollen som Irenes man men tycker att döttrarna spelas sådär, vilket sänker trovärdigheten. Filmen duger som underhållning för stunden!

Bättre än första filmen "Irene Huss - Tatuerad Torso".

tinytom

Så där ja.En film som är lååååångt mycket bättre och mer spännande än den första i serien.
Här finns spänning,dramatik,humor .Kort sagt allt man vill ha av en bra film.Mycket bra!

jag har dissat den här serien rätt länge men nu såg jag en film av det och det va riktigt bra..nästan bättre än wallander serien men inte bättre än beck serien

Riktigt bra thriller. Bättre än första filmen också. Rekomenderas. Får en 4:a

faktiskt överraskande bra, serien håller hittills måttet!

sandrixx

Filmen var väldigt förutsägbar. Skitmanus.

Zitrioce

Jag gillar inte den här filmen alls. Det var ganska simpelt gjort och det kunde krävas något mer för att den ska vara bra.

Inge spännande alls!

Filmpunkten-id: 19042

Irene Huss - Tatuerad Torso (2007)
Irene Huss - Nattrond (2007)
Irene Huss - Glasdjävulen (2008)
Irene Huss - Eldsdansen (2008)
Irene Huss - En man med litet ansikte (2011)
Irene Huss - I skydd av skuggorna (2011)