Irene Huss - Nattrond

Handling: Doktor Sverker Löwander hittar mitt i natten sin sjuksköterska strypt i det anrika Löwanderska sjukhuset. Det enda vittnet hävdar att syster Tekla synts i korridorerna under natten, något som kriminalinspektör Irene Huss har lite svårt att tro - syster Tekla hängde sig nämligen på sjukhuset för sextio år sedan. Ju mer Huss rotar i fallet desto märkligare framstår allting. Irene Huss måste inte bara leda en utredning i nutid, hon måste ta sig tillbaka till det förgångna för att få svar på alla frågor. Men i det förgångna finns inte bara den spökande syster Tekla…

Samtidigt som Irene brottas med ett av hennes mest svårlösta fall i karriären börjar hennes och maken Kristers långa och krävande arbetsdagar att tära på deras äktenskap.

Regissör: Anders Engström
Jerker Fahlström
Dag Malmberg
Anki Lidén

sh0rty

Godkänd. Hade dock förväntat mig mer då boken är sjukt bra.

Sämsta Irene Huss filmen hittills. Visste vem mördaren va efter 5 minuter.

Nja, hyfsad men kändes ej så jätte spännande, vilket jag nog hadde hoppats mer på. Får en svag 2:a

varken dåligare eller bättre än de 2 första filmerna utan de är ännu en deckare typ. Kanske lite för svag handling enligt mig! men helt okej

sandrixx

Irene Hussfilmerna är inte de bästa på att hålla spänningen uppe. Den kommer och går kan man säga.

Zitrioce

Jag tycker att det ska arbeta lite mer med handlingen för att jag ska tycka den är bra.
Helt förutsägbar och det är sällan man känner spänning i filmen.

En riktigt spännande och intressant film, men räcker med att se den en gång. Bra skådespelarinsatser. Svag fyra.

Filmpunkten-id: 19556

Irene Huss - Tatuerad Torso (2007)
Irene Huss - Glasdjävulen (2008)
Irene Huss - Eldsdansen (2008)
Irene Huss - Den krossade tanghästen (2008)
Irene Huss - En man med litet ansikte (2011)
Irene Huss - I skydd av skuggorna (2011)