Hämnden

Handling: Det är den 17 augusti, en viktig dag i Freddys Gales liv. I sex år har han väntat på att smitaren som körde ihjäl hans dotter ska komma ut från fängelset. Nu ska Freddy äntligen få hämnas

År: 1995
Jennifer Leigh Warren
Kellita Smith
Richard C. Sarafian

Chamillionaire

öhhh? det gick på så lååångsamt.. det ända som var bra var slutet för det var faktiskt inte helt förutsägbart

Daniello_

Hämnden är ingen riktig thriller tycker jag, visst är den lite spännande men den är mer en känslofylld film med många nervvrak som delar hat och kärlek. Ibland blir det lite för mycket, speciellt med Freddy, Jack Nicholsons roll, visserligen spelar han en skum typ men som sagt, lite för många nervvrak, annars en väldigt fin film och en fantastiskt bra story. Penn behåller sin fingertoppskänsla när det gäller foto och klippning som i "Indian Runner". När det f d paret Anjelica Huston och Jack Nicholson visas i samma scen blir det outstanding, kemin finns kvar mellan dom?!. Den rörande David Morse bara lyser och man känner för honom.

En rätt så bra film med Jack Nicholson- en av världens bästa skådespelare. Det bästa i filmen var helt klart de två huvudpersonerna! Stämningen i slutet var fin...

Robert_Eriksson

En ganska bra film, där de bästa scenerna i filmen var de då pappan och den som dödade hans dotter spelade mot varandra. Slutscenen var bra!

Xenomorph

Ganska seg och ointressant.

Nefern

En stark tvåa får denna. Tycker det är lite konstigt att det inte klickade där, det var en fint filmad film, och där fanns en hel del bra skådisar, men jag tyckte att den var tråkig och oengagerande, trots ganska enkel plot. Ingen av personligheterna var skapade så man tyckte om dem så speciellt mycket heller. Tillochmed Jack Nicholssons glans var något mattad i denna roll..

Elisabet

Sean Penn som regissör/producent .., Jack Nicholson i ena huvudrollen .., Angelica Huston i den andra; makalöse David Morse, som spelar rattfylleristen som bara väntar på HÄMNDEN från Jack N ..i den tredje. Robin Wright Penn i den fjärde .., lägg därtill släp-jazzig musik .., annorlunda klipp .., och jag säger bara en sak: sicken bra film !!

Filmpunkten-id: 2057