Terror på Elm Street 3 - Freddys återkomst

Handling: I den tredje Elm Street-filmen har de plågade ungdomarna från skräckens gata flyttat - till ett psykiatriskt behandlingshem... Men Freddy Krueger ger sig inte utan fortsätter sin drömtortyr. Deras enda hopp är klinikens drömterapeut Nancy, som har egna erfarenheter av skräcken...

År: 1987

John Saxon
Priscilla Pointer
Clayton Landey

Copyright New Line Cinema

Mycket lyckad skräckuppföljare. Inledningen är både skrämmande, smart och häftig. Blir alltid läskigt när det är barn med, speciellt när de cyklar runt på trehjulingar.

Överlag duktiga skådespelare. Patricia Arquette fick sitt genombrott i den här och är den av Freddys motståndare som fått den mest lyckade filmkarriären efteråt. Englund är som vanligt helhärlig. Craven var med och skrev manus, vilket gör den till den enda av uppföljarna han engagerade sig i innan han regisserade sjunde delen. Stark trea!

"Five... Six... Grab your crucifix..."

Hiddenman

Det räckte med att se ca 40 minuter av den här filmen, blev otroligt sömnig och det var inte bara jag som blev det. Jag blev otroligt besviken, fy va kasst.

En otroligt smaklös och simpel uppföljare utan spänning.

Hmm.. ja, va ska jag säga.. Den funka väl men vissa skådespelare gjorde ett uselt jobb och några specialeffekter va uselt gjorda, men vad kan man begära av en film från 80-talet som dessutom är en uppföljare..
Nu menar jag inte att alla filmer som gjordes på 80-talet är dåliga, för det finns många bra därifrån, men specialeffekter och liknande ´v inte särskilt bra utvecklade..

den här skulle bli en mycket bra uppföljare istället för 2..dåligt slut bara

snäppet läskigare än den andra filmen, men mycket krävs ändå för att den ska vara i samma standard som den första.
Knappt godkänd

kaj08

En betydligt bättre uppföljare än den förra. En bra första halva av filmen, men sedan brister det lite i spänningen i slutet. Mystiken som fanns i den första filmen kommer tillbaks här och var i denna film. Något som saknades helt i den första uppföljaren. Betyget landar på en 3-a.

Bra och ganska läskig film men tappar spänningen som fanns i första.

Terror på Elm Street (1984)
Terror på Elm Street 2 - Freddys hämnd (1985)
Terror på Elm Street 4 - Freddys mardröm (1988)
Terror på Elm Street 5 (1989)
Freddy's Dead - The Final Nightmare (1991)
New Nightmare (1994)
Freddy vs. Jason (2003)