Mexican, The

Handling: Brad Pitt spelar den medelmåttige smågangstern Jerry Welbach som funderar på att söka ett hederligt jobb. Först ska han dock göra ett sista uppdrag för maffian - trots flickvännen Samanthas (Julia Roberts) tjat om att "den rätta vägen är den smla vägen". Uppdraget går ut på att han ska korsa den södra gränsen och styra kosan mot hjärtat av Mexico för att hitta en ovärderlig revolver, kallad "The Mexican". Revolvern är mytomspunnen och kringgärdad av vidskepelse

År: 2001
Mayra Serbulo
Salvador Sánchez
Alan Ciangherotti

Robert_Eriksson

Lite spännande och intressant emellanåt, men på det stora hela ingen vidare film. Kanske hade den kunnat kommit upp på en svag trea om inte världens jobbigaste och sämsta skådespelerska, Julia Roberts, varit med i den. Jag tål inte denna hemska kvinna!

Grymt bra action. Brad och Julia gör den här duon mycket bra!

ja tyckker film i sej suger men det kärakterna e skitroliga som typ james gandofinis roll:P..
drf får den en stark 2

Helt okej rulle med Pitten i spetsen.
Imponerande spel, dock en smula väl utsmyckad story.

Solklar rulle, klar tvåa.

En bra och spänande film. Får en stark 3:a

Frida_OSX

Början är mycket bra men sedan går det upp och ner. Ibland blir den lite seg. Bra skådespelare. Räcker att se en gång. Stark 4:a

Den enda kommentaren jag har till den här filmen är att det räcker med att se den en gång.

Ganska bra film kända skådespelare!