Dagispapporna

Handling: Charlie (Eddie Murphy) och Phil (Jeff Garlin) är så upptagna av att göra karriär inom reklambranschen att de totalt håller på att gå miste om sina barns uppväxttid. En dag får de båda sparken från sina jobb och de har inte längre råd att betala den skyhöga avgiften till det exklusiva daghemmet där deras barn går. Medan Charlie desperat letar efter ett nytt jobb och samtidigt tar hand om sin fyraårige som Ben, får Charlie en idé. Om han och Phil klara av att ta hand om två småbarn borde de väl kunna ta hand om fler än så? Hur mycket svårare är det egentligen att sköta tio stycken istället för två? Det visar sig vara mycket, mycket svårare än de någonsin kunnat föreställa sig...

År: 2003
Khamani Griffin
Max Burkholder
Arthur Young

Tanden

Den är helt ok . Rätt så sköna detaljer, och tycker faktiskt att Eddie Murphy spelar bra i den här filmen för en gångs skull!

En svag trea för att den är lite väl amerikaniserad.

movie-king

haha såg den på biopremierän för några år sen... och då var den rolig så jag ger en 3

Rolig och mysig film som jag aldrig tröttnar på att se.

Miss Ljung

Duger att slötitta på, småkul då och då, men bra blir det aldrig. 2a.

Natta or Tattis

Riktigt Gullig och Bra film ^^

Haha rolig film alla dom dära barna och papporna.

sara-H

Filmen var väldigt komediaktig. En film med de som har lust att skratta sig loss. En riktig familjefilm som är skiitkul! En stark, stark 3:a.

rivulet

svinigt kul, och har fått en del roliga associationer (som jag itne ens kan stava till) i och med ungen som inte kan skita i toaletten... en rolig film för en mysig innekväll:)

Kollopapporna (2007)