Jumanji

Handling: När unge Alan Parrish hittar ett mystiskt brädspel har han ingen aning om vilka enorma krafter det innehåller. Inte förrän han på ett mystiskt sätt, mitt framför framför ögonen på sin vän Sarah, förflyttas till det fantastiska Jumanji. Alan kommer tillbaka flera år senare och måste nu övertyga Sarah att de måste spela klart spelet de påbörjat.

År: 1995
Brandon Obray
Cyrus Thiedeke

Copyright TriStar Pictures

Nikita

Denna filmen har de lyckats med!
Originell idé, och merparten av skådespelarna gör bra ifrån sej.

För åldersgruppen 9 - 13 en spännande, otäck, rolig och effektfull film! Jag tycker dock fortfarande mycket om den ;)

madeleine_g

Kom ihåg att jag tyckte om den när jag var liten, dock så var den kanske lite läskig i vissa scener. Minnst att jag totalhatade jägaren, eftersom jag är och var världens djurvän. Blev skitsur varje gång han kom i bild. Vet dock inte riktigt vad jag skulle tycka om den nu eftersom jag inte har sett den på flera år.

ilyrm

Underbar äventyrsfilm som jag sett många gånger i ungdomens dagar!

Brislund

Hittar inte ord för denna film, den är så otroligt underbar att titta på. (Dock mest som barn) Man slukas in i jumanjis äventyr på en gång och kommer inte där ifrån för ens filmen är slut.

Jonbacken

Såg denna som liten grabb och tyckte att det var en helt okej rulle, men det där trummandet var och förblir otroligt läskigt.

iresha

Bra film helt klart ! Rolig också. A rekomenderar den iaf.

Zathura: Ett rymdäventyr (2005)
Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
Jumanji: The Next Level (2019)