Förbannelsen - The Grudge

Handling: Mystiska dödsfall och försvinnanden i både nutid och det förflutna leder till att ett antal spöklika gestalter hotar och angriper ett par unga kvinnor.

Första biofilmen, men den tredje filmen i skräckfilmsserien "The Grudge".

År: 2002

Chikara Ishikura
Chikako Isomura
Daisuke Honda

Savannah

Hmm...har vi verkligen sett samma film? Såg ni den på bio? Det gjorde inte jag. En seg film - kul att den är japansk, men det räcker liksom inte - med skräck som uppenbarligen inte funkar i alla läger.

zpexan

En riktigt bra rysare! Bra gjord och med de hemska lätena och allt så kan det ibland bli lite för mkt nästan. Killarna hoppade högt i soffan, så visst, den äger!

En okej film för en kväll.Men allt ifrån en höjdare till film.Filmen har väldigt dåligt skådespeleri och foto.Men effekterna är okej.Handlingen är väl egentligen det ända som jag gillar med filmen.Den kan vara lite ruggig då och då.Filmen får en tvåa inte mer eller mindre.

Dan banan

Japan har lyckats.
Utan någon större budget får vi oss rejäla lass med ryggradskrypande scener och kusliga stunder som blir mardrömmen om man ser det ensam.

Det finns inte mycket att hylla, varken skådespelare, musik eller foto.
Det är inte många starka sidor vi får oss en titt på men skräcken levereras sannerligen ändå.

Jag får ge en applåd. Det är tur att vi har japanerna. När Amerikas kanske sämsta skräckfilmstid börjar så anländer hoppet.
Sevärd skräckrulle som inte lär göra dig besviken.

die_hard

sämre en 1an men bra i alla fall

KatrinaL

Välldigt bra film! Mycket bättre än den amerikanska the grudge, men den är inte läskig.

Mandela

En av de mest skrämande filmer jag har sett. Om man vill bli skrämd så ska man se den här filmen.

Biopremiär: 2004-10-08

Ju-on (2000)
Ju-on 2 (2000)
Förbannelsen fortsätter - The Grudge 2 (2003)
Grudge, The (2004)
Grudge (2019)