Resan till Melonia

3,8

Handling: Välkommen till den vackra paradisön Melonia. Här bor trollkarlen Prospero med sin dotter Miranda, albatrossen Ariel, den snälle trädgårdsmästaren Caliban och alla deras vänner. En bit därifrån ligger den onda, sotsvarta ön Plutonia, där de penninghungriga fabrikörerna Slug och Slagg härskar. I deras fabriker sliter barnarbetarna som hålls fångna på Plutonia. När den spännande historien börjar har Slug och Slagg börjat intressera sig för Prosperos vackra ö - MELONIA!

År: 1989

Jan-Olof Strandberg

Copyright Sandrews

Mycket bra film, såg den mycket när jag var liten

Karro

Ingen tecknar så snyggt och roligt och genialt som Per Åhlin. Det är en underbar berättelse, som absolut inte bara bör ses som barnfilm! Fantastisk film med fint budskap, som säkerligen kan räknas som den bästa svenska tecknade filmen någonsin!

Nikita

Ett mästerverk i sin genre!
Den hade nog knappt kunnat bli bättre.
Men så tog den också 7 år att göra.

janne lindh

Påhittig, välgjord och underhållande för hela familjen.

Ajice

Fortfarande en av de bästa tecknade filmer jag sett, jag blir så våldsamt lycklig av den här filmen! det ända negativa jag får fram är att den är gammal och att det kan vara svårt att finna filmen i god kvalité, men jag har aldrig brytt mig för mycket om sådana ytligheter!

Nikita

Ett mästerverk i sin genre!
Den hade nog knappt kunnat bli bättre.
Men så tog den också 7 år att göra.

Karro

Mycket bra film, såg den mycket när jag var liten

bombababylon

Bra film baserad på Shakespear!!

Noisome

Helt klart värd en femma.
Per Åhlin= ett geni. Oförglömliga karaktärer med roliga och välkända röster, dessutom en gullig historia med massor av humor. Fantastiskt tecknat också.

Filmen är animerad