American Pie - The Wedding

Handling: Jim, Stifler, Finch och de andra i gänget är tillbaka. Denna gång friar Jim äntligen till Michelle och därmed är allt förberett för tidernas vildaste möhippa, svensexa och bröllopsfest.

År: 2003
Amanda Swisten
Nikki Schieler Ziering
Jennifer Coolidge

Olofsson

Var är charmen från ettan? Varför är Stifler irrirterande, i de föregående filmerna var han ju helskön?! Vad är det för manus? Frågorna är många, filmen håller inte måttet, jag skrattar inte.

The_Dude

Tredje och avslutande (?) filmen i denna serie med tonåringar som träder in i vuxenvärlden. Det är bög-, sex- och bajsskämt blandat med bara bröst och alla tonåringar i USA jublar ju förstås. Själv tycker jag det går käpprätt åt skogen och det finns ingen behållning alls i denna film som det fanns i del 1 och 2. När Stiffler äter ”bajs” är det på gränsen att jag stänger av, så grymt dåligt är det!

Når inte upp till de två första filmernas klass. Jag tycker att Jim fick för lite plats i denna. Han kändes på nåt sätt ganska seriös genom hela filmen och bidrog inte lika mycket till skratt som de andra. Fast han ska väl å andra sidan vara den lugnare av dem.
I övrigt var det full med pinsamma och roliga scener.

heroin

Kanske den bästa i serien, kanske även i samma betygskategori som ettan och tvåan. Ville först ge en fyra, men tror jag stannar på stark trea ändå.
Förutom att den har scener som jag praktiskt taget skrattar mig hes åt, älskar jag att Jim o Michelle ska gifta sig och att allt har blivit så pass puttenuttigt som det har blivit, och att "Stifler" sätter en oväntad twist på detta genom sin sjuka personlighet. Älskar när han försöker "ställa in sig" hos alla på bröllopet.
Scener som den med farmodern i garderoben, de lättklädda transorna som ska "bjuda på kaffe" och när "Stifler" tappar bort vigselringen, får mig att nästan dö av skratt.

Det hade varit ett värdigt avslut på serien.
Tyvärr blev det ju inget avslut, utan det gjordes typ sjutusen filmer till. Men AP 1, 2 och 3 bör du i alla fall ha sett!

Nienna

Precis som de tidigare två American Pie-filmerna är den här bra men det är något som saknas. Det är fortfarande samma anda och det finns en hel del roliga stunder men denna når inte alls upp i ettan och tvåans höjder.

Andreasanka

Den här American pie filmer får en Svag 4:a För Jim är inte lika rolig som i den första och den andra filmen :/ men herr Stifler är alltid lika rolig :)

hehe rätt rolig, skön film att se när man bara vill slappa och se nått att skratta lite åt. Får en svag 3:a

MaliciousDelight

Usch, så dålig och långtråkig film. Den roliga ungdomsfilmen har blivit något mer seriöst med mindre skämt. Skrattade inte någon gång.

Hanes

Nu får dom verkligen ta och lägga av med sådanna här filmer. Jag fatta inte ens varför jag ser på dom.

American Pie (1999)
American Pie 2 (2001)
American Pie - Band Camp (2005)
American Pie - The Naked Mile (2006)
American Pie - Beta House (2007)
American Pie - The Book of Love (2009)
American Pie: Reunion (2012)