Wallander - Fotografen

Wallander - Fotografen Köp filmen på CDON

Handling: Den åttonde långfilmen med Krister Henriksson i rollen Kurt Wallander.

En amerikansk kvinna hittas mördad i Ystad. Hon hade besökt en internationellt erkänd fotograf som var bosatt där och kvinnans amerikanske make misstänker att hon varit otrogen. Kurt Wallander blir intresserad av den bedragne äkta mannen och den döda kvinnan, han tror att hela sanningen om fotografen ännu inte uppdagats. Sanningen...

Regissör: Peter Finth

Johanna Sällström
Ola Rapace
Peter Flinth

vippkort

Som vanligt bra insatser av de "fasta" skådespelarna, men i övrigt i ganska klen historia. Det händer helt enkelt för lite i filmerna. De sägs ju vi i sverige inte kan producera actionfilmer, men en och annan actionscen någonstans i filmen, hade nog varit bra i denna serie.

Dög väl att se på, men ingen höjdare direkt.

Charley

Herregud, att de bara orkar göra fler såna här filmer! Krister Henriksson är filmseriens stora frågetecken, vad gör han här överhuvudtaget? Han är stel, ser trött och trist ut och verkar mest gå runt som en zombie i hela filmen. Dessutom låter hans repliker krystade och ganska tillgjorda. Rolf Lassgård hade gjort det här mycket bättre! Ola Rapace däremot är väldigt bra och trovärdig som Stefan Lindman. Handlingen är inget vidare att hurra över, en skräckfilm från trettiotalet hade varit mer skrämmande än det här tramset! Nu får de skärpa sig!

Dan banan

En av de starkare Wallander-filmerna, i min mening.
Mycket stadiga skådespelare och en intressant handling ligger som ryggrad.

Missa inte "Fotografen" om du ska ta dig ann serien.

Noisome

Jag gillar verkligen Wallanderfilmerna och denna var helt okej. Den flyter på, men det är inte den mest gripande i serien. Gillar man Wallander så gillar man antagligen denna också!

Ingen vidare underhållning.

Dackell

Det här är den sämsta Wallander jag har sett. Saker går inte ihop riktigt i filmen och allmänt slarv av regissören Jonas Grimås! Rent ut sagt Pinsamt!

KIEFER

En medelmåttig wallander-film. Hyffsat intressant handling.

Wallander - Innan frosten (2005)
Wallander - Byfånen (2005)
Wallander - Mörkret (2005)
Wallander - Afrikanen (2005)
Wallander - Bröderna (2005)
Wallander - Mastermind (2005)
Wallander - Blodsband (2006)
Wallander - Luftslottet (2006)
Wallander - Jokern (2006)
Wallander - Den svaga punkten (2006)
Wallander - Täckmanteln (2006)
Wallander - Hemligheten (2006)