Rocky Balboa

Sport:

Rocky Balboa Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Vi får möta en Rocky som pensionerat sig från boxningen och i stället blivit restaurangägare. Men det är svårt att få pengarna att räcka till och Rocky lockas tillbaka till boxningsringen för att utmana ännu en mästare. Vägen tillbaka innehåller både med och motgångar och kanske den största utmaningen av alla - att våga möta sig själv.

Regissör: Sylvester Stallone

Larry Merchant
Lahmard J. Tate
Antonio Tarver

Copyright Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Hyfsad avslutning på serien. Är väl egentligen bara ytterligare en upprepning av den första filmen, men den går hem ändå.

losdrivaren

har man sett dom andra 5 så är denna film bortkastande tid eller pengar till bio/hyra. Men Rocky har blivit äldre men ska upp i ringen igen?

Fruktansvärt seg och jobbig filmen igenom,
inte alls samma känsla som i
föregångarna samt sämre story
och skådespel.

Nebyo

Hade inte behövts göras men det va kul ändå. Tycker den ligger på typ samma nivå som 5:an, lite lugnare men man känner sin Rocky och Sly kliver in i rollen igen som det e hans ena jag. Klart sevärd om man sett alla Rocky trots att den inte ligger i samma klass som I-IV.

Peace

Den här rocky filmen var sådär men den är endå godkänd, den var bättre en Rocky 5 ialla fall.

moomz

Trots att jag är en boxare och försvarar Sylvester Stallone till döden så måste jag erkänna att denna filmen inte var en höjdare. Fylld av klischeér och "så ska man inte göra" - propaganda. Men det är Rocky så jag måste ge den en trea! För nostalgin och för att Sylvester lyckades komma i så bra form till filmen!

goni

inte den bästa rocky filmen, men den är bra ändå

Biopremiär: 2007-01-19
Filmen är både i färg och svartvit

Rocky (1976)
Rocky II (1979)
Rocky III (1982)
Rocky IV (1985)
Rocky V (1990)
Creed - The Legacy of Rocky (2015)
Creed II (2018)