Rocky III

Sport:

Rocky III Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Rocky slåss för att hålla sig kvar på toppen och kämpar sig igenom flera tuffa fighter, men ingen motståndare är så elak och tuff som Clubber Lang. Han vill förödmjuka och utplåna Rocky.

År: 1982

Jim Hill
Don Sherman
Dennis James

Copyright United Artists

Även denna del håller hög klass tycker jag. Visserligen är den rätt så lik de tidigare filmerna, men de små olikheterna gör att det blir bra.

Nebyo

Fortätter i samma anda och jag kan inte låta bli att se dom igen och igen och igen..

Det känns som om rockys personlighet har förändrats lite i den här filmen, och det gillar inte jag riktigt.. Samma gäller Adrians..
Men jag ger den en trea eftersom den inte är lika bra om ettan och tvåan.

Evenstar_92

Den nästbästa Rocky, gillar den jättemycket.
Brottaren ibörjan är jag däremot asrädd för, tror det var han som gjorde filmen :P
Skitbra ;)

Essie

vet inte vad jag ska skriva faktiskt. En super film !

Venschla

Innan filmtitten så trodde jag att ännu en Rockyfilm bara skulle bli enformigt och trist, men det var fel. 3:an va dock inte lika bra som 2:an men ändå väldigt spännande och jag till och med skrattar åt skämten ibland.
Soundtracket, som bara består av två låtar(:P), passar verkligen in!

En till mycket bra Rocky film.Med bra skådespeleri innsatser,musik och foto.I denna Rocky film får ni också njuta av att dom har "Eye of the tiger" låten med.Men filmen är som med förra,lite väl uttråkande eftersom man känner igen så mycket.En del scener är ju likadana känns det som.Och i den här filmen är han som mer "rik" vilket gör att det känns lite mer vemodigt att se den.Men absolut ingen att sucka för.För den är ju minst värd en stark trea.Det får bli en svag fyra av mig.

Rocky (1976)
Rocky II (1979)
Rocky IV (1985)
Rocky V (1990)
Rocky Balboa (2006)
Creed - The Legacy of Rocky (2015)
Creed II (2018)