Rocky IV

Sport:

Rocky IV Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Sagan om Rocky fortsätter i Rocky IV i vilken han ställs mot sin farligaste motståndare någonsin - ryssen Ivan Drago. Det blir en match på liv och död.

År: 1985

Dominic Barto
Danial Brown
James Brown

Copyright United Artists

Min favoritfilm i serien. Suverän hämndhistoria. Extremt välgjorda boxningsscener. Filmen må vara orealistisk och patriotisk, men allvarligt... who cares. Superunderhållning! Synd att serien inte las ner efter detta.

Lite kul med Dolph som elak ryss. Nu är Rocky serien riktigt blödig och fjantig. Men det är rätt god underhållning. Bäst är anekdoten när Sly sa till Dolph att köra på för fullt under tagningarna. Första smällen från Dolph knäckte ett par revben på Sly och sen var det slut med 'fullt ös'. 2,5 i betyg.

Dan banan

Jag finner Rocky fyra minst lika välfylld och spännande som de tidigare filmerna. Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att den här ska vara den bästa i serien, men jag är ändå mycket nöjd. Rocky ger oss ännu en gång en fullträff till show och samtliga skådisinnsatser känns ärligt talat suveräna.
Det faktum att samtilga filmer i serien är nog förutsgäbara har man inte kommit underfund med ännu.
Men trotts att man kan känna filmens gång i ådrorna tidigt så vinner slutstycket på filmenerna alltid hos mig. Jag njuter av varje sekund!
En svag fyra.

Den sämsta delen hittills. Inte så mycket fokus på annat än just själva boxningen, vilket känns lite tunt. Likväl en 3:a.

Nebyo

Älskar alla första Rock-filmerna men IV:an e nog nästan bästa ändå. Dolph e perfekt som Ivan Drago och hela filmen e nog lite mer kraftfull än de tidigare..

idai

Denna plus 1 ärde bästa i serien! Love!

Inte lika bra som de första filmerna.. Men funkar!

Rocky filmerna är onödiga när man tänker på antalet.Men visst är dom underhållande.

Evenstar_92

Inte min favorit i rockyfilmerna faktiskt, tycker den är lite seg :P
Ryssen är läskig ;( Eller ja, svensk som han egentligen är :P

Essie

spännande film och under matcherna så var det många gånger man fick panik och skrek åt rocky hur han skulle göra.
varför den är bra är för att hela tiden hände det någonting.

Rocky (1976)
Rocky II (1979)
Rocky III (1982)
Rocky V (1990)
Rocky Balboa (2006)
Creed - The Legacy of Rocky (2015)
Creed II (2018)